Avatar billede casablanca Seniormester
03. september 2020 - 11:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

rod med onedrive siden ny pc

Hej.
Jeg købte ny pc fornylig og opdagede et meget irriterende problem. Microsoft onedrive har fuldstændig møvet sig ind på min pc, så tingene ser sådan ud:
c:\users\username\onedrive, hvor skrivebordet (der nu står som "desktop", ligger under onedrive. Det samme gælder for mappen "billeder".
Tilmed har jeg det problem, at når jeg åbner et foto på min pc, så lægger der sig en mappe på skrivebordet, der hedder "billeder". Denne mappe indeholder to mapper, der henholdsvis hedder "filmrulle" og "gemte billeder". Så må jeg slette den mappe, hver gang jeg har haft åbnet et foto.
Jeg slettede onedrive-mappen, men så forsvandt de fleste af mine ikoner på skrivebordet. Jeg redede det ved at gendanne mappen fra skraldespanden.

Jeg kontaktede microsoft support via facebook. Her fik jeg at vide, at jeg skulle gå ned i onedrive-ikonet på proceslinjen og afstille den der. Problemet er bare, at jeg IKKE har noget onedrive-ikon der.

Hvad skal jeg gøre for at komme til det jeg altid har været vant til, nemlig at tingene ligger normalt og ikke via deres tossede onedrive. Altså:
c:\bruger\brugernavn\
Avatar billede casablanca Seniormester
03. september 2020 - 13:31 #1
Mærkeligt man ikke kan slette og redigere indlæg, men jeg har ikke brug for hjælp til det her. Har nulstillet min pc.
Avatar billede INK Ekspert
03. september 2020 - 13:31 #2
Jeg synes nu, at OneDrive er en god ting. De mapper du sætter i indstillinger er så sikkerhedskopieret til skyen, hvilket er meget praktisk, også når man skifter til en ny PC. Man slipper for bøvlet med at overføre filer, idet et simpelt log-in på OneDrive henter alle filer ned. Men du har åbenbart en anden mening, hvilket er fint.
Når OneDrive er installeret på din PC vil der i proceslinien være et ikon, hvor du kan ændre i indstillingerne. Måske ligger ikonet i "skjulte ikoner". Du trykker på det lille mærke pil op eller "tag", så vises skjulte ikoner.

I stifinder kan du evt. oprette de sædvanlige mapper for dokumenter m.v.

Husk at ændre i indstillingerne for Officeprogrammer og lignende, at nye filer gemmes i dine egne mapper og ikke i OneDrive.
Avatar billede casablanca Seniormester
03. september 2020 - 16:00 #3
Ink, jeg har onedrive, som jeg alene bruger på skyen. Mine ting på min pc, gemmer jeg lokalt. Synes der var flere ting, der drillede mig, da ting gik gennem onedrive. Jeg forsøgte at afinstallere, men det gik galt. Tilsidst valgte jeg at nulstille pc og begynde forfra - uden onedrive gemmer mine ting.
Avatar billede 450025 Ekspert
03. september 2020 - 16:13 #4
Og så legger du ind OneDrev igjen det er et program jeg ikke vil være uten. Og det Ink skriv er helt Korrekt -  men for all del vi er forsøks Kaniner og da er alt tillatt.
Avatar billede casablanca Seniormester
04. september 2020 - 01:09 #5
Nu, hvor jeg har nulstillet min pc, er tingene tilbage i normal tilstand. Jeg har onedrive og jeg har mine lokale mapper med skrivebord og billeder.