Avatar billede casablanca Seniormester
04. september 2020 - 09:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

oprette genveje på skrivebordet til mapper på Nas

Hvordan opretter jeg genveje på mit skrivebord til mit indhold på min synology NAS (Musik, film og fotos)
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2020 - 10:00 #1
Prøv at højreklikke på mappen vælg overfør
så spørges skal genvejen overføres  til  skrivebordet istedet for?
https://ibb.co/ZNSV4vX
Avatar billede casablanca Seniormester
04. september 2020 - 10:16 #2
Jeg kan slet ikke få det til at se ud som på dit screenshot
Avatar billede falster Ekspert
04. september 2020 - 10:32 #3
Det bør være nogenlunde som oprettelse af "andre" skrivebordsgenveje.

(Som #1 - dog "overfør"?)

https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/DSM/help/FileStation/favorite
Avatar billede casablanca Seniormester
04. september 2020 - 11:00 #4
falster, det fatter jeg ikke to meter af, hvad der menes med det der står.
Avatar billede falster Ekspert
04. september 2020 - 11:22 #5
Kan du uploade et skærmdump af, hvordan det ser ud hos dig - til sammenligning med pokos i #1?
Avatar billede casablanca Seniormester
04. september 2020 - 11:42 #6
Avatar billede casablanca Seniormester
04. september 2020 - 11:44 #7
Lægger jeg f.eks. min fotomappe ud på skrivebordet, kan jeg se mine fotos som thumbnails, men jeg kan ikke åbne dem, da de ikke ligger i jpeg-format, som de gør på min nas. På de andre to mapper: film og musik, ligger filerne heller ikke på en måde som de har plejet at ligge.
Avatar billede casablanca Seniormester
04. september 2020 - 11:53 #8
Hvis jeg f.eks. klikker på en film i mappen, så begynder den at downloade.
Avatar billede falster Ekspert
04. september 2020 - 12:11 #9
Hvad kommer frem, hvis du højreklikker på en af de tre mapper i KIMNAS (dit nederste dump)?
Avatar billede casablanca Seniormester
04. september 2020 - 12:13 #10
Ikke andet end det sædvanlige. Jeg kan bl.a. oprette en genvej. Men det kommer der jo som nævnt ikke noget brugbart ud af.
Avatar billede casablanca Seniormester
04. september 2020 - 12:22 #11
Jeg fik løst mit problem

Via synology assistant, kunne jeg oprette drev for de enkelte mapper og så lægge ud på skrivebordet.
Avatar billede falster Ekspert
04. september 2020 - 12:28 #12
Fint, du fik det ordnet. (Men den genvej du kunne oprette, kunne den ikke lægges på/flyttes til skrivebordet og virke. Det kan den med min WD-NAS.)
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2020 - 12:29 #13
Kan du se dem hvis du trykker på pil ned ved Netværk?
Og senere på NAS-Server?
https://ibb.co/nwcVNCq
Ellers gå til Kontrolpanel Enheder og Printere Vælg Tilføj en Enhed.
https://ibb.co/PjqFgyy
Avatar billede casablanca Seniormester
09. september 2020 - 01:49 #14
Jeg løste problemet og jeg gjorde det her:
Gik ind på skrivebordet og valgte "genvej". Herfra vælge min Nas og videre til de forskellige mapper, som jeg så lavede genveje til på skrivebordet. Funker helt fantastisk nu.