Avatar billede Uvanga Ekspert
05. september 2020 - 14:59 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Libreoffice forsvinder fra PC

Jeg har et par gange, senest her til morgen, oplevet at Libreoffice har afinstalleret sig selv. Programmet er simpelt hen væk fra computer. Er der nogen der har oplevet noget lignende, og evt. har en forklaring på fænomenet? Andre gange har jeg uden problemer kunnet geninstallere programmet, men det driller i dag. Ikke adgang til at gemme Libreoffice i C: programmer
Avatar billede falster Ekspert
05. september 2020 - 15:48 #1
Hvis det sker ved Windows opstart, kan det være (automatisk) gendannelse, der sker til en tilstand uden den aktuelle LO-installation.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2020 - 16:00 #2
Har ikke problemet.  Har brugt den i dag på Win 10
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. september 2020 - 16:24 #3
Bruger normalt MS Office 2019 men da jeg har ældre filer som MS Office 2019 ikke er i stand til at åbne har jeg også installeret Libre Office. Har lige tjekket om der er problemer, men programmet virker perfekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2020 - 08:07 #4
Der må være fejl i programmet siden den bliver fjernet.
Prøv at fjerne den med Revo Uninstaller Free, hvor man rydder op bagefter i filer/mapper men også i registeret.
Installer så en frisk version og se om den så bliver der.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
06. september 2020 - 08:40 #5
@Uvanga: Du skriver: " Ikke adgang til at gemme Libreoffice i C: programmer"

Jeg går ud fra at din Windows brugerkonto er sat op som administrator, og ikke som alm. bruger.

Noget tyder på, at du periodisk mister dine brugerrettigheder i Windows. Tjek lige om din Windows brugerkonto er sat til at være administrator, når du ikke kan installere LibreOffice.

Hvis ikke der er noget der tyder på fejl med rettigheder, så prøv at hente en tidligere version af LibreOffice fra deres hjemmeside, og tjek om problemet er det samme med den.
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. september 2020 - 10:24 #6
Så er jeg tilbage på pinden, og vil se på de indkomne forslag.
Vender tilbage når der er nyt.
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. september 2020 - 11:24 #7
En afinstallering med Revo Uninstaller, samt brugerkonto sat som Administrator løste det opståede problem.
Nu er det lykkes at downloade og installere Libreoffice ver. 7.0.1.2 👌
Den tidligere  udgave ver. 6.4.6.2 havde jeg oprindelig installeret. Det var den der afinstallerde sig selv, og tilsyneladende  gav en konflikt ved forsøg på geninstallering.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
06. september 2020 - 12:31 #8
Godt at du fik det løst. God søndag!
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2020 - 17:06 #9
#7 Godt du kom i mål :-)