Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. september 2020 - 17:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows Media Player - Kan ikke optage musik CD

Hej -
Jeg sidder med en af børnebørnenes PC.
Med Windows 10 - 64 bit.
*
Windows Media Player virker ikke.
*
Barnebarnet har hogle CD´er insdpillet.
Og vil gerne overføre dem til en tom CD.
Musik CD.
*
Windows Media Player kan godt optage (Rippe).
*
Men kan ikke kopiere.
*
Der kommer dette :
"Windows Media Player kan ikke brænde nogle af filerne.
Klik å ikonet ved siden af filerne på brændingslisten.
For at undersøge problemet.
*
Det giver nu ikke noget "svar".
*
eg går ud fra, at den skal være indstillet til
"Windows Media Lyd" ?
*
Altså rippe en musik cd op kopiere den til en tom CD.
*
Hjælp søges. Tak
*
Avatar billede milter Ekspert
08. september 2020 - 17:59 #1
Hvor meget fylder alle numrene tilsammen i MB?

Og hvor mange MB er der plads til på den tomme CD?

Er dit barnebarns CD en original, købt CD eller hjemmebrændt?

Hvad skal den nye CD afspilles på?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. september 2020 - 18:52 #2
1 : Det ved jeg ikke.
2: 700 MB 52xSpeed - 80 minutter CD-R
3: Egne CD´er. Købt. Ikke hjemmebrændt.
4: På CD afspiller. CD Diskman. På andre CD - Vil jeg tro ...
Avatar billede eurositi Ekspert
08. september 2020 - 19:23 #3
Hvis den samlede spilletid for numrene på brændings/afspilningslisten overstiger 79 minutter og 56 sekunder, giver fejlbeskeden jo god mening... Der er jo ganske enkelt ikke plads nok på discen.

Du er med andre ord nødt til at fjerne nogle numre og prøve igen. Lav evt. en cirka sammentælling af antal minutter, så du ikke kommer til at fjerne mere end nødvendigt.

Hvis der absolut skal være mere end 80 minutter (f.eks. hvis det er en koncertoptagelse eller et samlet værk), må du enten brænde CD'en som en data-disk med komprimerede lydfiler (f.eks. FLAC, MP3, WMA, OGG, AAC, M4A osv.)
... Der eksisterer også skrivbare CD'er, som kan rumme 800 mb (svarende til over 90 minutter), men de skal ofte brændes med et program, som understøtter "overburning".
Avatar billede milter Ekspert
08. september 2020 - 20:38 #4
Det er nogle år siden, jeg sidst har rippet og brændt en lyd-cd, men jeg har lige kigget lidt på fremgangsmetoden med WMP.

Og nej, hvis du vil lave en lyd-cd, er det ikke sikkert, der i "Format" skal indstilles til  "Windows Media Lyd" . Du skal nok snarere bruge MP3 eller WAV Losless (uden tab) . Det afhænger af, hvilke lydformater CD-spilleren kan forstå og afspille. På en computer vil det sikkert virke, men ikke på en CD-spiller, hvis den ikke understøtter WMA-formatet.

Bortset fra det, så er jeg enig med eurositi i #3.
Avatar billede falster Ekspert
08. september 2020 - 20:38 #5
Hvis det er 1 købe-CD til 1 brænde-CD - altså en nøjagtig kopi (#3: jeg synes ikke, at det fremgår helt tydeligt, om det er tilfældet.), så prøv anden software, f.eks. svenske

https://cdburnerxp.se/en/home

som bl.a. kan add single or multiple tracks from existing audio-CDs directly to your new compilation without ripping tracks before (add cda-files)
Avatar billede milter Ekspert
08. september 2020 - 21:52 #6
Jeg har lige afprøvet WMP's rip og brændefunktioner, og det er ikke særligt intuitivt. Jeg brugtegodt nok ikke ret lang tid, men det lykkedes mig kun at rippe CD'en. Jeg havde ikke held med brændingen, men det skyldes måske min utålmodighed med at undersøge alle indstillingerne.

Jeg har gennem mange år brugt CDBurnerXP, som falster anbefaler, og lige prøvet det igen. Det gik 100% smertefrit :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. september 2020 - 22:54 #7
Jeg siger mange TAK -
Kigger på det i morgen.

Næh - der bliver kun brændt en almindelig CD - På under 75 minutter.
Aldrig mere ...
Evt. nogle mix af flere CD. Men ikke mere end ca. 75 min. eller mindre.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. september 2020 - 17:27 #8
Barnebarnet og jeg siger TAK til alle.
Hopper på :
"CD-Burner-XP"
* T@K *