Avatar billede hkprofil Forsker
10. september 2020 - 17:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Video med web kamera

Jeg har for første gang forsøgt at optage et videoklip på min bærbare PC via kamera'et.
Det gik vist ok, men hvor lægger filen sig?
Jeg har Windows 10.
Håber nogen kan hjælpe?
Avatar billede milter Ekspert
10. september 2020 - 17:53 #1
Jeg garanterer ikke for, at min kommentar giver dig det rigtige svar, men...

Hvis du optager direkte fra dit kamera, må det ske via et program på computeren, som styrer det hele. Herunder hører formentlig videoopløsning, videoformat og hvor klippene bliver gemt.

Men, vi skal nok have lidt flere oplysninger. Først og fremmest, hvad mener du med "at optage et videoklip på min bærbare PC via kameraet"? Er det trådløst eller med kabel?

Dernæst, den optagelse må gå via et program på din computer, som styrer det hele, dvs. videoens opløsning, format, og sikkert også hvor videoerne skal gemmes.

Hvilket kamera bruger du, og hvilket program har du brugt til det?
Avatar billede milter Ekspert
10. september 2020 - 17:56 #2
Og lige en eftertanke: Mener du, at du har optaget noget video på dit kamera og derefter forsøgt at kopiere det over på computeren?
Avatar billede milter Ekspert
10. september 2020 - 18:07 #3
Og så ser jeg lige, at jeg i indlæg #1 vrøvlede ved at gentage noget uden at checke testen, før jeg klikkede på "Opret".

Håber ikke, det forvirrer alt for meget :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. september 2020 - 10:36 #4
Hvis du bare har optaget det med Kamera-app'en i Windows 10, kan du finde dine videoklip i din [Billeder]-mappe, i undermappen [Filmrulle].
Avatar billede hkprofil Forsker
11. september 2020 - 11:16 #5
Jeg har blot sat mig foran min bærbare. Over skærmen sidder et lille kamera, som jeg troede hed web kamera?
Derefter har jeg blot sat den til at optage en video af ego.
Men nu ved jeg ikke hvor den befinder sig? Den ligger ikke under Filmrullen på OneDrive?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. september 2020 - 20:28 #6
Hvis du bruger Kamera-app'en skulle den gerne lægge video på din standardplacering for billeder, som det er angivet i Kontrolpanel.

Hvad bruger du til at optage med?
Avatar billede hkprofil Forsker
12. september 2020 - 14:13 #7
TAKKER nu har jeg fundet det. Det havde lagt sig på Denne PC > Filmrulle :-)