Avatar billede KFPS Mester
14. september 2020 - 14:52 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Indsæt udelukkende i synlige celler

Hej.

Jeg har et stort excel ark, hvor jeg filtrerer på et ord/tal. Jeg vil så gerne kopiere info'en i de filtrerede celler over i en ny række. Jeg har opsat at jeg kun kopierer det synlige. Men når jeg indsætter, indsættes der også i det skjulte celler.

Jeg skal kun indsætte i de synlige celler.

I princippet skal jeg bare have "rykket" det filtrerede 5-6 celler til højre, men det kan ikke udføres på en markering med flere områder.

Jeg håber meget der er en løsning uden VBA kodning? :)
Avatar billede ebea Ekspert
14. september 2020 - 15:56 #1
Hvis jeg forstår dig korrekt, så prøv efter filtreringen, at markere den første celle du vil indsætte i (f.eks. B10). I den celle, skriver du:  =B10 og trykker Enter, og derefter kopierer nedefter fra den celle, så langt du behøver. Så tager den kun de filtrerede linjer med.
Avatar billede ebea Ekspert
14. september 2020 - 15:59 #2
#1 - Det skal være i den celle du vil indsætte, at du markerer (f.eks. K10), og ikke B10, som er den celle som er den første der indeholder de filtrerede data, og den du henviser til. Den første kommentar, var lidt forvirrende ;-)
Avatar billede KFPS Mester
15. september 2020 - 07:44 #3
Tak for det, det fungerer.
Jeg håbede der var en løsning i form af indsæt special e.l. da denne løsning du beskriver bliver en smule irriterende/tung ved de antal gange jeg har behov for at flytte/kopiere data.

Men er dog absolut en løsning jeg kan bruge :)

God dag
Avatar billede ebea Ekspert
15. september 2020 - 09:26 #4
#3 - Du er velkommen!