Avatar billede mik28 Seniormester
16. september 2020 - 12:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WOL

Hej Eksperter

Jeg har et problem i forhold til WOL med 2 ud af 10 maskiner. Jeg kan kun få de 8 til at reagerer på en "Magic packet". Jeg har sikret mig at den bliver sendt (Wireshark) og at BIOS'en er sat rigtigt op, vil jeg da mene. Jeg er lidt i limbo og ved ikke rigtigt hvad jeg nu skal gøre. Kan det f.x hjælpe at opdaterer BIOS?

En anden ting jeg heller ikke kan forstå er hvordan WIN10 kan have noget med WOL at gøre?

Venlig hilsen
Mikael
Avatar billede thomas_bk Ekspert
16. september 2020 - 13:01 #1
Hvad får dig til at tro at win10 har noget med WOL at gøre?

Måske du også bør skrive hvilket udstyr der udgør de 2 og 8 maskiner.
Avatar billede mik28 Seniormester
16. september 2020 - 13:30 #2
Det er et ASUS B150M-PLUS bundkort

BIOS Date: 21/9/2016
Version: 2003
Avatar billede mik28 Seniormester
16. september 2020 - 13:41 #3
Grunden jeg tror Windows10 er fordi jeg har set en video https://www.youtube.com/watch?v=VG6sCC4afRI

Det giver ikke nogen mening, men det er hvad jeg ser
Avatar billede mik28 Seniormester
16. september 2020 - 14:15 #4
Det giver ingen mening men hvis jeg står "turns on fast setup" fra i Windows powersettings så ser det ud til at virke. Jeg fatter hat af det
Avatar billede claes57 Ekspert
17. september 2020 - 08:38 #5
I fast setup ser det ud til, at win - for at spare tid - ignorere bios og kontakt til andre enheder, og bare starter med de data, win brugte sidst. Den lytter derfor ikke til andet - inkl wol.
Avatar billede mik28 Seniormester
17. september 2020 - 08:50 #6
Tak til Microsoft og Winblows. Det forklarer jo en del. Det virker som sagt også nu hvor fast setup er disabeled. Mit hjem er Windowsfrit område. Hav en dejlig dag og tak for hjælpen