Avatar billede rudbech Novice
17. september 2020 - 12:42 Der er 2 kommentarer

2 betingelser i hvis formel (hvis blank)

Hej
Har brug for hjælp til en formel.

Skal lave en formel som hedder dette:
=HVIS(R13<29,9%;"←";"")

Så den laver en pil nu så snart tallet er under 29,9% hvilket jeg har fundet ud af.
Men der kan også forekomme nogle felter hvor der INGENTING er i feltet, og her sætter den også en pil, hvilket den ikke skal.

Jar prøvet med OG, IKKE og ELLER, men kan ikke få det til at virke..
Avatar billede Juul Forsker
17. september 2020 - 12:50 #1
Jeg bruger næsten altid =HVIS(R13="";""; ..) i starten af mine formler

Du kan sagtens have 2 hvis i en formel - om det er pænt må være op til andre :)

=HVIS(R13="";"";HVIS(R13<29,9%;"←";""))
Avatar billede rudbech Novice
17. september 2020 - 12:55 #2
Fedt man - tak!! det hjalp!!