Avatar billede emma Praktikant
21. september 2020 - 20:21 Der er 2 kommentarer

Hjælp til PC specs

Hej!

Jeg overvejer at købe denne computer fra Topdata:
https://topdata.dk/shop/422-topgaming/13149-top-primei5-10400f16g-ramgtx1660super-6g500-ssd-nvme/

Jeg har dog ingen forstand på computere overhovedet, så jeg tænkte på om nogen kunne foreslå hvilke opgraderinger jeg bør tilkøbe?

Computeren skal bruges til spil som Sims 4, CSGO og Among Us.
Jeg vil også meget gerne hvis den ikke larmer alt for meget.

Håber I kan hjælpe :)
Avatar billede Slater Ekspert
21. september 2020 - 20:37 #1
Ingen af de nævnte spil kræver særlig meget, så det kan enhver ny spillecomputer klare. Den viste er helt fin - også til prisen.

Mht. opgraderinger vil jeg som regel anbefale en lagerdisk, når computeren kun har 512 GB SSD. Mange spil i dag fylder over 100 GB i sig selv, så det bliver hurtigt frustrerende med så lidt. Dog fylder de nævnte spil stadig ikke så meget, så det er en vurderingssag om det er nødvendigt.

Mht. larm er det svært at vurdere, når de ikke skriver dB på konfigurationen, men som regel er opgraderinger som "ultra silent luftkøler" klart de få penge værd. Det ville jeg altid selv tage.
Bare ikke tage vandkøling. Der er mange der har fået den idé at de larmer mindre, men det er som regel lige modsat virkeligheden.
Avatar billede emma Praktikant
21. september 2020 - 20:48 #2
Mange tak for hjælpen!