Avatar billede Uvanga Ekspert
22. september 2020 - 17:17 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Chrome Cast via VLC media player

Jeg har testet VLC media player til Chrome Cast, og det virker perfekt. Nu er PC og TV parret så jeg kan se TV fra PC.

Det der undrer mig er, at selv om PC er slukket, så fortsætter den udsendelse man er begyndt på. Er det fordi hele udsendelsen allerede er sendt til TV, eller hvordan?

Eller kan det være fordi udsendelsen kører direkte fra modem på WiFi udenom PC??
Avatar billede INK Ekspert
22. september 2020 - 17:21 #1
Det er det sidste. Gælder også for eksempelvis smartphone, der kun bruges til at initiere starten. ChromeCast henter derefter direkte fra kilden.
Avatar billede Uvanga Ekspert
22. september 2020 - 17:36 #2
Tak for hurtigt svar,
Jeg havde nok en ide om at det måtte være sådan, Men godt at få det verificeret 👌
Avatar billede milter Ekspert
22. september 2020 - 17:56 #3
Det samme gælder for Chromecast Audio. Hvis du vil stoppe castingen, skal du stoppe det i det program, som caster lyden.
Avatar billede kurtba Ekspert
22. september 2020 - 22:18 #4
Et lille trick til at caste fra pc til Chromecast, som ikke alle åbenbart kender.
Man kan vælge at caste alt man ser på pc.en til Chromecast, så man ikke altid har brug for at finde et specielt program til lige det man vil. F.eks. se film med lige det program, som man har lyst til, uden at programmet har indbygget cast mulighed.
Caste fra pc.
Åben Chrome
Tryk på de 3 prikker oppe i højre hjørne.
Vælg Cast
Vælg kilder (vigtigt at vælge den først)
Vælg Cast skrivebordet
Vælg Cast til Chromecast
I boksen der kommer frem klikker man på billedet af skrivebordet og herefter på del.
Alt hvad der laves på pc.en vil nu kunne ses på tv.et
Avatar billede Uvanga Ekspert
22. september 2020 - 22:32 #5
#3 Det var et rigtig godt trick. Umiddelbart tilgængeligt, og fungerer 100% Ok 👍
Avatar billede Uvanga Ekspert
22. september 2020 - 23:09 #6
SKRIVEFEJL
#3 er ok, men det var nu #4 jeg ville rose for umiddelbar tilgængelighed 👍