Avatar billede snedker1 Juniormester
25. september 2020 - 13:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Win 7 disk læses fra win 10 ?

Hej
Jeg har en ældre ssd hvor der ligger nogle billeder jeg gerne vil have flyttet over på en usb-pen så jeg kan flytte dem rundt .
Jeg har en win 10 pc med en usb dock hvor jeg har sat det gamle drev i  , win 10 giver den godt nok et bogstav og læser og læser i en uendelighed men intet kommer frem , der ligger selvfølgelig også den gamle win7 på den disk ..  men har jeg ikke mulighed for at hente de gamle billedet ?
Avatar billede snedker1 Juniormester
25. september 2020 - 13:45 #1
Hej
Den gamle ssd vises som drev (i) og nu har den skrevet et drev (h) system recovery på listen og den læser og læser på docken men indhold kommer der ikke frem
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2020 - 14:07 #2
Jeg er ikke sikker på spørgsmålet matcher kategorien "Foto & Video"...

Men kort og godt, jo en Win7 disk kan sagtens læses af Windows 10.

Kan du ikke læse din disk, er der noget galt med den.
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. september 2020 - 14:36 #3
Har din usb-dock egen strømforsyning  ? ikke alle usb porte giver strøm nok til at forsyne en HDD .
Men ellers som  #2 skriver skal den kunne læses af win 10 hvis den ikke er defekt!
Avatar billede snedker1 Juniormester
25. september 2020 - 17:49 #4
Hej
Så er problemet løst og det var ikke strømforsyningen til docken da den har sin egen
tilslutning til 220v ... men det satte de små grå igang med tænke på at docken måske skulle direkte på pc i stedet for via en usb-3 hub som er tilsluttet en usb 3,1 port på bundkortet
jeg har fået billederne !
tak for indsparket