Avatar billede charlie22 Juniormester
26. september 2020 - 19:00 Der er 3 kommentarer

Oplysninger om server via whois lookup

Kan man på oplysninger om hardware, software på en server ved at søge på domænenavnet. Der findes meget server info hvis man har tilgang til serveren med et php dokument for eksempel. Jeg undrer bare hvor der er offentligt hvis man sidder og søger på bare domænet?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2020 - 19:30 #1
som i at kigge efter ikke opdaterede servere, som du kan hacke?
Avatar billede charlie22 Juniormester
26. september 2020 - 20:17 #2
Hvis jeg var kapabel at hacke servere så havde jeg nok ikke stillet dette spørgsmål.

Det handler om at jeg skal have et cms system til at virke ordentligt og jeg har set eksempler på nettet hvor det fungere bedre end på mit domæne
Avatar billede Slater Ekspert
26. september 2020 - 23:04 #3
Nej, det kan man ikke. Du er nødt til at forbinde til en server for at få oplysninger om hardware og software på den, og selv da er det kun hvad serveren selv har lyst til at fortælle, du kan få.

Når du f.eks. whois'er, forbinder du ikke til serveren selv, du spørger en helt anden service om registrantinfo osv. omkring serveren.