Avatar billede Trine Praktikant
29. september 2020 - 17:37 Der er 3 kommentarer

Fjern catalina

Hejsa. Jeg var så dum ikke at læse om catalina opdateringen før jeg trykke ja. Nu virker mine Wordprogrammer ikke og det er pisse irriterende.
Jeg vil meget gerne tilbage til Mojave, men aner ikke hvordan man gør.
Jeg havde ikke lavet en backup inden, så det kan jeg ikke bruge.
Kan man på nogen måde gå tilbage?
Kan jeg i indstille den som den var, da jeg købte den og løse problemet sådan og i så fald hvordan gør jeg det?
Eller er det bare surt show og jeg må leve uden Word og kan ikke åbne gamle dokumenter?

Håber nogen kan hjælpe.

Vh Trine
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. september 2020 - 18:13 #1
Jeg har ikke forstand på Mac, men har  fundet noget der forhåbentlig kan løse dit problem:

https://www.youtube.com/watch?v=6XyBpIM6rhA
Avatar billede lokalebasen_dk Praktikant
30. september 2020 - 10:18 #2
Det interesserer mig også...
Avatar billede INK Ekspert
30. september 2020 - 15:24 #3
Det er altid en god idé at bruge seneste version af styresystemet, dvs. Catalina.
Indeholder også Apples tekstbehandling Pages, der kan åbne Wordfiler, så det burde ikke være et problem. Hvis du ikke ønsker at anvende Pages, Numbers og Keynote, så kan du downloade det gratis program LibreOffice. Begge programmer er fuldt dækkende officepakker for de fleste brugere.

Det er mere bekymrende, at du ikke tager backup. En Mac har et indbygget backup system - Timemachine, der kan gemme både styresystem, programmer og data. Kræver blot en ekstern harddisk.