Avatar billede bsn Forsker
30. september 2020 - 03:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 - Gendanne filer, der ligger i papirkurven

Har ca. 35 GB filer liggende i papirkurven.
Vil gerne have dem gendannet.

Når jeg åbner papirkurven bliver den aldrig færdig med at liste filerne i papirkurven, og pludselig laver den en auto opdatering, og papirkurven bliver lukket.

Har prøvet at genstarte - og den bliver ved med at lave det samme.

Kan i hjælpe med det...
Avatar billede poko1 Ekspert
30. september 2020 - 05:51 #1
PRØV  køre denne Windows fejlfinding og Reparation:
Tryk på Windowstasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her Markerer du alle højreklikker, kopierer dem og sætter dem ind

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
https://ibb.co/ZNG1X4G
Avatar billede bsn Forsker
30. september 2020 - 08:24 #2
Tak for svar
Desværre hjalp det ikke...
Avatar billede poko1 Ekspert
30. september 2020 - 08:51 #3
Fik du nogle meldinger
Især fra sfc /scannow?
Mangler der opdateringer?
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. september 2020 - 10:36 #4
Håber at dette link kan hjælpe dig til en løsning:

https://datarecoveryrobot.com/da/recover-deleted-files-recovery-software-free/
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2020 - 13:27 #5
jeg tror, der er lidt kuk i filsystemet (et par af filerne i papirkurven refererer til hinandens placering, så de krydser spor. Det kan ofte rettes (måske med data-tab).
http://www.computerdk.com/Fejlfinding/pc-troubleshooting/198672.html

Og papirkurven er ikke 'sikker opbevaring'. Lav en mappe på c-drev fx c:\tvivlsom og gem filer der hvis du overvejer at slette dem. Så kan de ligge der i fred og ro til du tager beslutning om at bevare eller slette.
Avatar billede bsn Forsker
30. september 2020 - 13:45 #6
#3
Ja, der blev repareret noget fra sfc /scannow...
men ikke noget der hjalp på mit problem...
Avatar billede bsn Forsker
30. september 2020 - 13:50 #7
#4
Filerne er ikke slettet...
De ligger i papirkurven...
Avatar billede bsn Forsker
30. september 2020 - 13:58 #8
#5
Har scannet drevet med Papirkurven...
Der var ikke fejl på...
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2020 - 14:24 #9
papirkurven ligger IKKE på et drev - det er bare en liste med referencer til slet-markedere fil-placeringer på alle drev. Du skal derfor scanne alle drev/partitioner.
Avatar billede bsn Forsker
30. september 2020 - 14:33 #10
#9
Har scannet begge drev - ingen fejl...
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2020 - 17:20 #11
Jeg så lige på egenskaberne for min papirkurv. Umiddelbart må den være 10% af drevet størrelse sådan ca..
Nu skriver du 35 GB!!
Det vil jeg mene er en stor størrelse at have liggende uden at slette.
Så jeg tænker måske at nogle filer er delvis slettede fordi du har så stor papirkurv indhold.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2020 - 17:35 #12
>220661 den er jeg også på - kan win overhovedet holde styr på den mængde filer (i antal alene - der er vel en begrænset plads til papirkurv-tabellen)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2020 - 18:29 #13
#12 Ja når grænsen nås slettes filerne formodentligt de ældste først.
Egenskaber for papirkurv på min lille SSD ser sådan ud
https://ibb.co/TKvZ3pY
Hvilket knapt er 10% af drevets størrelse.
Og hvis man så slet ikke tømmer papirkurven, men blot lader den køre, så har jeg svært ved at se hvordan Windows skal holde styr på hvad der skal vises. Filtabellen og det fysiske indhold skal jo matche for at se de slettede filer.
Avatar billede bsn Forsker
02. oktober 2020 - 16:12 #14
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2020 - 17:22 #15
Godt du fik det løst :-)
Avatar billede bsn Forsker
03. oktober 2020 - 09:37 #16
#15
Det gik galt i Synctoy backup program...har nok lige blinket ved det vigtige...:))
Det var hele original og backuppen der lå i papirkurven...
Det endte med en 14 dage gammel backup-backup blev læst på igen...pyha - det trak sved...:)