Avatar billede thorkild10 Juniormester
01. oktober 2020 - 17:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af fjernsyn

Hejsa
Jeg skal have købt et nyt fjernsyn.
Vi har pt. et 55' LG tv som vi har været meget glade for - så tænker vi nu skal opgradere til et 75' LG fjernsyn

Jeg har kigget på dette: https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskaerms-tv/lg-75-4k-smart-tv-75uk6200plbaen/p-803139/?gclid=CjwKCAjw_NX7BRA1EiwA2dpg0sjTiM5TZH5HOoOtSErYE9xs5PqBza0WKVUKIbxWWW6ds56lZED8NxoC_iUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&fbclid=IwAR0rgRFBeIyClWwbUxpTlklPe-xf8d_3AH6UZI0njJxyPNn58SyYzVWVDWw

Men jeg har ingen forstand på om kvaliteten/specifikationerne er i top? Jeg vil jo godt have det bare er en smule fremtidssikret (selvom det går stærk på dette område)

På forhånd tak :)

Mvh Martin
Avatar billede kurt54 Ekspert
01. oktober 2020 - 18:16 #1
Personligt kunne jeg godt bruge en eller to HDMI indgange mere - med hensyn til smart tv - er man nok mere fremtidssikker med chromacast fremfor TV apps. Kender nogen  for hvem netflix appen var væsentlig - et år senere var den død....

Optage funktionen er lidt tynd uden multi tuner - jeg vil gerne kunne se noget og optage noget andet samtidigt.

Men ellers synes jeg specs er OK - det varer nok længe før TV2 og DR sender i højere kvalitet end 4K - Ja det varer nok længe før de sender i 4 K.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. oktober 2020 - 19:05 #2
Primært skal du bruge en skærm i god kvalitet. Lyd via soundbar eller bedre.
Hvad tv blærer sig med af apps osv er 100% ligegyldigt - det opdateres ikke om 2 år.

Du bruger alligevel fx en apple-tv enhed, chromecast, pc, mobiltelefon, tablet til at trække udsendelser ind, så hvad tv selv kan, er spild af penge. Der laves ikke apps til de forskellige tv i samme tempo, som apps opdateres til mobiler osv...
Avatar billede Mikael Ekspert
02. oktober 2020 - 10:24 #3
En venlig kommentar uden for spørgsmålet ;)

Et 75" fjernsyn er i min verden "ret stort"
Jeg anbefaler klart, at se det i virkeligheden tændt, og på samme afstand, som I vil have hjemme. "Størrelse og afstand hænger nøje sammen for et behageligt brug"

Er det for stort/har forkert afstand, så tænk på en LIVE tenniskamp. Hvor man konstant drejer hovedet fra side til side, for af følge bolden ;)