Avatar billede mort1 Ekspert
02. oktober 2020 - 14:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne PDF

En bekendt har sendt mig en masse PDF filer på mail (Outlook) iblandt er der en af filerne, som ikke har det "normale" PDF udseende, og jeg kan ikke åbne den pågældende fil - På min telefon, hvor jeg også modtager mine mails, ser den omhandlede fil også "forkert" ud, men her kan jeg dog åbne den med PDF fremviseren.
Jeg har bedt afsenderen om at genfremsende den pågældende fil, men resultatet er det samme - Er der nogen der har en anelse om, hvori fejlen kan bestå.

https://ibb.co/tpX9VMd
Avatar billede milter Ekspert
02. oktober 2020 - 16:01 #1
Prøv at se, om programmet herunder kan hjælpe dig eller afsenderen af filen:

https://www.pdfa.org/product/pdf-checker/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. oktober 2020 - 16:59 #2
Det er navnet der går galt. Gem filen på din harddisk, omdøb den til noget sigende (Husk .pdf til sidst). Så vil du kunne åbne det.
Avatar billede mort1 Ekspert
02. oktober 2020 - 17:46 #3
Tak for input til jer begge, ole_madsen's tip løste problemet, men jeg vil have milter's forslag ihukommende og afprøve det ved lejlighed.
Avatar billede milter Ekspert
02. oktober 2020 - 18:36 #4
Ja, efternavnet/filtypen på den fejlende PDF i dit billede i spørgsmålet er forkert. Der findes ikke nogen filtype, som hedder "xxx.p%64%66". Den korrekte filtypeendelse for en PDF-fil skal være f.eks.  "xxx.pdf", altså  [b).pdf[/b] for at Windows kan gendenkende filen som en PDF-fil.

Hvis den fil, du to gange har modtaget, på din computer, kaldes 5 Præstebesøg.p%64%66, så er jeg tilbøjelig til at tro, at fejlen ligger på afsenderens computer. Måske en dårlig komprimering, måske en dårlig konvertering ?
Avatar billede milter Ekspert
02. oktober 2020 - 19:02 #5
Og undskyld den lidt forvirrende tekst, som helt sikkert skyldes manglende kontrol af teksten :-)
Avatar billede mort1 Ekspert
02. oktober 2020 - 19:13 #6
Tak Milter, jeg er også nået til den konklusion, at fejlen ligger hos afsenderen, (men problemet hos mig), men hvad der gør, at "kun" en af 15 kikser, og så på en af de nemme sider (oprindelig en simpel Word side), det vil jeg prøve at finde ud af, når jeg igen har kontakt med afsenderen.