Avatar billede ErikHg Ekspert
04. oktober 2020 - 14:47 Der er 21 kommentarer

Overførsel af billeder fra iPhone 7 til PC.

Jeg har en bekendt der har en iPhone 7. Han har omkring 1500 fotos på sin iPhone. Han har to pc´er, den ene med Windows 10 og den anden med Windows 7. Han vil gerne have lagt de mange fotos over på sin pc, men hans iPhone vises ikke i "denne computer" på hverken maskinen med Win 7 eller Win 10. Når kablet stikkes i USB-porten kommer der godt nok en lyd, men så sker der ikke mere. Jeg har selv en Samsung A10 med Android. og denne vises med det samme.
Er der nogen her på eksperten, der kan hjælpe med at løse problemet vil det være rigtig godt.

På forhånd tak.
Erik Hg
Avatar billede Mikael Ekspert
04. oktober 2020 - 15:15 #1
Har ikke en Iphone.. Men får han/hun ikke en besked på mobilen, når der er kablet mellem pc og fon ?? Hvor man på mobilen kan/SKAL vælge hvad der skal ske ??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. oktober 2020 - 15:35 #2
Jeg er ikke den store hej til iPhones, men tidligere var det et krav at iTunes var installeret på PC´en, for at kunne forbinde. Helt simpelt af den årsag at driveren til iPhonen lå bundlet med iTunes...

Prøv at se om ikke der findes en ukendt enhed, når telefonen er sluttet til - hvis det er tilfældet, mangler driveren...
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. oktober 2020 - 15:59 #3
#1. Der popper en besked op om man vil giv adgang. Når der trykkes "ja" så skulle det jo virke, men det er desværre ikke tilfældet :-(
#2 Jeg vil undersøge det med driveren.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2020 - 16:37 #4
jeg er også på, at itunes skal findes på pc for at iphone og pc kan snakke sammen. Og så er det i itunes, at man kopierer - filerne kan man så efterfølgende flytte med stifinder.
Avatar billede INK Ekspert
04. oktober 2020 - 20:36 #5
Er telefonen opdateret til seneste udgave af iOS?
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. oktober 2020 - 21:09 #6
Jeg må være dig svar skyldig ink. Min bekendte har ikke ret meget forstand på det, men jeg tror, at han i sin iver har han gang i noget han ikke skulle. Jeg er desværre også helt på herrens mark når det gælder mobiler, hvad enten det er iPhone eller Android. Men jeg er da glad for at jeg ikke har en iPhone, men en Samsung A10 med Android, for den fanger pc´en med det samme.
Jeg har ringet til ham i aften, og fortalt ham om det der står i #2 vedr. iTunes.
Jeg lader høre fra mig i morgen mandag.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. oktober 2020 - 18:11 #7
Det er ud til at computeren fandt foto-filerne (jpg) Der er tale om 876 fil, men overførslen gik i stå, og der poppede et vindue op hvor der stod at der var opstået en fejl under kopieringen til mappen "billeder". Hvor fejlen ligger er så næste spørgsmål.
Jeg blev eller så glad da overførslen startede men glæden den endte brat.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. oktober 2020 - 18:57 #8
hav strømkabel på telefon, og så slå alt med at lukke ned pga inaktivitet fra - det er ikke sikkert, at windows ved, at den arbejder, mens den kopierer og der i øvrigt ikke sker andet, og så kan fx strømstyring slå usb fra. Der skal være fuld maks på usb, og ikke tillade, at lukke ned.
Hvis du i win skriver 'strømstyring' i søgefeltet, så kan du vælge 'indstillinger for strømstyring..' der scroller du ned til 'flere indstillinger for strømstyring' og ud for din valgte plan, så klik i 'skift indstillinger for plan' - derefter 'skift avancerede strømstyringsindstillinger' og under USB, så deaktiver, at den må lukke noget ned for at spare strøm.
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. oktober 2020 - 19:45 #9
i Dit tilfælde vil der når der er forbindelse nok optræde iphone i stifinder - derfra kan du så kopierer efter salami metoden - grupper af gangen. Men mon ikke claes57 forslaget løser dit problem.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. oktober 2020 - 19:51 #10
Det vil jeg prøve i morgen....... jeg takker og vender tilbage :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. oktober 2020 - 16:46 #11
På den tilkoblede pc, fremgår det at der ligger 277 fotos i alt. Disse fotos er nu alle overført til mappen "billeder" på pc´en. Problemet er at der stadig ligger omkring 1500 fotos på Iphonen. Der står noget med iCloud, men jeg er fuldstændig blank på dette område.
Iphon´en er opdateret
Problemet er nu "bare" at få hentet de omkring 1500 fotos ned, og få dem lagt ind i mappen "billeder" på pc´en.
Pc´en er en bærbar med Win 10.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2020 - 17:03 #12
du kan hente icloud til din pc, og så overføres filer fra icloud til pc automatisk (til en mappe som icloud på pc styrer) du kan derefter i stifinder trække filer fra den mappe til din 'billeder' mappe.
https://support.apple.com/da-dk/HT204283
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. oktober 2020 - 17:11 #13
start med at gå på icloud.com og log på med det gældende AppleID. Nu kan du se under Fotos, om det er her billederne ligger.

Hvis de gør det, kan du hente dem til PC´en direkte herfra.
Hvis de ikke gør det, så glem alt om iCloud - Apple giver kun 2GB lagerplads væk gratis, så med mindre der er tilkøbt mere plads, vil iCloud ikke kunne bruges til ret meget.

Ellers må du ind i iTunes og lave en billede-import til PC´en. iTunes burde kunne tilgå alle billederne...
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. oktober 2020 - 17:23 #14
Jeg vil forehøre mig om han har tilkøbt mere plads men jeg tvivler på at det er tilfældet.
Jeg har nu lidt at arbejde videre med.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2020 - 17:26 #15
min gratis icloud har 5Gb plads...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. oktober 2020 - 17:29 #16
...Det har min sørme også... - men så fylder diverse sikkerhedskopier 3-4GB, hvilket efterlader meget lidt til fotos...
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. oktober 2020 - 12:45 #17
Jeg tror at jeg har fundet noget der - måske - kan løse problemet, men det virker noget mærkeligt, at der skal være så meget bøvl, bare for at overføre nogle fotos fra en iPhone til en pc. På min egen Android fra Samsung er det bare at klikke på "kopier" og derefter på "Sæt ind" på drevet/mappen man ønsker billederne lagt ind på.
Avatar billede INK Ekspert
07. oktober 2020 - 13:12 #18
Hvis du har installeret OneDrive eller Googledrive på din iPhone, så kan du bruge samme metode.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. oktober 2020 - 13:41 #19
Hej ink. Det er ikke min egen iPhone, men en bekendts. Jeg har ikke selv koden til hans iPhone, Men jeg vil undersøge det, og siden melde tilbage.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. oktober 2020 - 19:51 #20
Nu har jeg prøvet, men må desværre sige at jeg ikke er kommet meget videre.
Jeg fik lagt nogle billedfiler over på pc´en men kun omkring 22 i alt. Jeg regnede med at der ville stå "jpg" som filtype, men nej, der stod "iOS". Jeg er helt blank på dette område, men det fremgår jo også tydeligt af mit spørgsmål og kommenterer. Da jeg klokkede på filerne var der bare en hvid skærm, og der stod, at de ikke kunne vises.
Min bekendte vil nu spørge en anden han kender, for min viden på dette område er så godt som ikke eksisterende.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. oktober 2020 - 21:58 #21
Jeg tør ikke sige hvorfor det ikke har virket for dig - måske et dårligt kabel?

Jeg har lige testet med vores iPad, som jeg aldrig har haft tilsluttet før...

Jeg installere iTunes (Jeg kan se der er kommet en "app" udgave - den ser ud til at virke som den traditionelle "Desktop" udgave).

Jeg starter iTunes - starter som "almindelig" medieafspiller.

Jeg tilslutter iPad´en - iTunes "klager" og siger at enheden er låst - jeg skal låse den op for at bruge den på PC´en. Det gør jeg så...

Da iPad´en er låst op, spørger den om PC´en skal gemmes som "godkendt" computer - jeg siger ja.

Nu kan jeg tilgå de medier der er på iPad´en via iTunes... - men af en eller anden grund ikke fotos... - dem kan jeg til gengæld se i Windows stifinder under mappen Internal Storage -> DCIM.

Dem kan jeg kopiere over på min PC - og der ligger de nu med de PNG og JPG filendelser som de havde på iPad´en.

Jeg er IKKE iOS bruger, men har ikke fundet noget jeg synes afviger voldsomt fra Android... - bort set fra behovet for installationen af iTunes...