Avatar billede Onkel I Seniormester
04. oktober 2020 - 17:31 Der er 6 kommentarer

Hvordan virker imessage?

Der er lige en lille ting jeg ikke er helt sikker på.
Når du sender en besked når du har wifi-forbindelse kræver det også modtageren at have wifi-forbindelse for at modtage den eller er det kun for afsenderen det gælder?
Avatar billede Slater Ekspert
04. oktober 2020 - 17:54 #1
Wi-fi er bare en metode til at tilgå det helt almindelige internet. Modtageren af en besked har ikke mulighed for at vide om den er blevet afsendt over wi-fi, mobilnet eller noget andet.

Nu kender jeg ikke iMessage, men hvis det er en indstilling i det at det kun skal sende beskeder når man er på wi-fi, så bør det ikke have nogen indflydelse på modtageren.
Avatar billede Onkel I Seniormester
04. oktober 2020 - 18:08 #2
Det behøves ikke kun at være wifi, med normal internet data kan man også sende. Imessage det bare en måde at sende beskeder på over databrug i stedet for sms/mms, som du siger. Så det bør ikke have nogen indflydelse på modtageren, hvis det er over wifi, men hvad med hvis det ikke er wifi?
Avatar billede INK Ekspert
04. oktober 2020 - 20:46 #3
iMessage går over datanet, mens SMS går over telefonnet. Hvis både afsender og modtager har Appleudstyr, vil det sendes og modtages som iMessage. Hvis modtageren ikke har Appleudstyr, bliver det en almindelig SMS/MMS.
Enig med #1.

Hvis det er en telefon med mobildata (det er næsten alle i dag), så sendes iMessage over mobildata, når du ikke er på WiFi.
Avatar billede Onkel I Seniormester
04. oktober 2020 - 21:12 #4
#3
Okay, hvad så med modtageren. Modtageren skal selvfølgelig også have internet/data/wifi for at modtage Imessage ikke rigtig?
Avatar billede INK Ekspert
04. oktober 2020 - 21:21 #5
#4 jo, mobildata eller wifi. Prøv lige at beskrive det problem du har, så kan vi lettere indkredse svaret.
Avatar billede Onkel I Seniormester
04. oktober 2020 - 21:28 #6
#5
Jeg har faktisk ikke et problem lige i øjeblikket, det bare fordi jeg har tænkt mig at kontakte en person i udlandet som også er Apple-bruger. Så ville bare lige vide, hvordan Imessage fungerede før jeg overhovedet begyndte at sende beskeder løs, men tror jeg har fået det afklaret. Begge sider skal have internetforbindelse før de kan se hinandens og sende Imessage... :)))