Avatar billede OnkelJoakim Novice
04. oktober 2020 - 18:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gantt kort med 2 tidslinjer på samme graf

Hej,

Jeg sidder og roder med et Gantt kort i excel, hvor jeg skal have 2 grafer på samme diagram.

Første tidslinje skal være forventet tidslinje og
Anden tidslinje skal være aktuelle.

Jeg skal have begge grafer afbildet, så de ligger ved siden af hinanden ud fra hver task, således at man kan se om man er bagud/forud i forhold til forventet.

Jeg behøver ikke alle mulige fancy ting... bare grafen og hvordan jeg taster tiderne ind!
Avatar billede ebea Ekspert
04. oktober 2020 - 19:30 #1
Alle grafer i et Gantt chart, er jo baseret på tidslinjer. Og så længe du ikke giver mere info end dette, er det jo noget vanskeligt at sige hvad du skal.
Men udgangspunktet er, at hver graf går fra en Dato/tid, til en anden, opsat på en formel, til at danne grafen.
Avatar billede OnkelJoakim Novice
04. oktober 2020 - 19:51 #2
Hej,

Beklager, hvis det er lidt mangelfuldt.

Jeg skal bruge et Gantt kort, hvor jeg har en forventet tid og en aktuel tid.

Dvs at ud for opgave 1 er 2 grafer. 1 graf med aktuel tid og en med forventet tid.
Tilsvarende ved Opgave 2, 3, 4 osv osv.

Jeg kan sagtens lave Gantt kortet med 1 tidslinje, men når jeg har 2 tidslinjer kniber det lidt.
Avatar billede ebea Ekspert
04. oktober 2020 - 21:20 #3
#2 - Der var ikke mere info i dette. Prøv at uploade det du har lavet, så kan man tage udgangspunkt i det Gantt Chart.
Avatar billede OnkelJoakim Novice
04. oktober 2020 - 23:34 #4
Øhm.... Hvor kan jeg uploade mit excelark?

Det er godt og vel 20 år siden jeg har brugt eksperten.dk og meget har ændret sig.
Avatar billede ebea Ekspert
05. oktober 2020 - 08:53 #5
#4 - Prøv at bruge www.dropbox.com hvor du kan uploade filer, og så lave et link til filen, herinde.
Avatar billede OnkelJoakim Novice
05. oktober 2020 - 09:35 #6
Jeg har kun dette lige excelark....

Jeg har kun brug for at se, hvordan grafen skal laves

https://1drv.ms/x/s!Aiz0Bpyx6ktVlU4L1S1WphbERPlB?e=wjZbn3
Avatar billede ebea Ekspert
05. oktober 2020 - 10:30 #7
#6 - Der er 2 ting omkring dit upload. Det ene er, at du har uploadet til One Drive, hvilket indebærer at man skal bruge One drive for at hente filen. Og jeg bruger ikke One Drive. Så brug venligst en anden måde at uploade filen på.

Det andet er, at du kan ikke lave Gantt Chart ved at opstille dem i en Graf visning, ved brug af Excels Graf funktion. Det er også årsagen til, at du ikke kan vise 2 grafer hen over hinanden. Graferne laver du i betinget formatering.
Avatar billede LarsHR Novice
17. oktober 2020 - 22:39 #8
Leila Gharani har på Youtube en fin forklaring og en demo-fil, som jeg har lagt i Dropbox: https://www.dropbox.com/scl/fi/59nfi4vqgcn3bvxi8kxt3/Excel_Quick_Gantt_Chart_Xelplus_.xlsx?dl=0&rlkey=ighw6e8y6ffwkrq6lgy1k6bxd