Avatar billede lakrije Seniormester
05. oktober 2020 - 13:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opslag i tabel med mængderabat

Hej med jer,

hvordan laver jeg et opslag i en tabel, hvor prisen falder, jo flere man køber.

Man kan kun købe hele numre (1, 2, 3 osv.) Men man kan købe helt op til 1000, kan det så være rigtigt, at jeg skal taste alle tal ind.

Prisen falder ved nummer 25, 100, 250, 500 og 1000. Så vil jeg jo gerne have den finder den rigtige pris, hvis jeg taster 45, hvordan gør jeg det?
Hilsen

Lars
Avatar billede Daffodil Professor
05. oktober 2020 - 14:16 #1
Jeg har ikke løsningen, men har alle 45 den samme pris eller skal der regnes med en pris for de første 25 og derefter en pris for 26 til 45?
Avatar billede lakrije Seniormester
05. oktober 2020 - 14:19 #2
#1 godt spørgsmål. Alle 45 får samme pris.
Avatar billede kim1a Ekspert
05. oktober 2020 - 14:53 #3
Tabellen er simpel:
25 pris X
100 pris Y
250 pris Z
og så videre. Så kan du bruge:
lopslag(antal;tabellen;2;sand) - det er vigtigt med sand, for den runder så op. Hvis du ønsker at vise tabellen så den er nem at redigere så kan du nemt have en fra antal i en kolonne ved siden af, bare du kun slår op på til antal.