Avatar billede viuf Juniormester
07. oktober 2020 - 08:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2019 yousee mail

Vil gerne have yousee mail på outlook 2019 som imap, men kommer med denne fejl:
"Vi kan ikke oprette outlook-datafilen. Kontroller at disken du gemmer på ikke er fuld eller skrivebeskyttet og at filen ikke er i brug."
Bruger disse indstillinger (som outlook foreslår):
Indg. post: imap.mail.dk Port 993
Krypt. SSL/TLS
Intet hak i kræv logon
Udg. post: asmtp.mail.dk Port 587
Krypt. STARTTLS
Intet hak i kræv logon.

Har prøvet at rettet lidt i de forskellige indstillinger uden held.

Kan i hjælpe?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
07. oktober 2020 - 08:56 #1
Vi kan ikke oprette outlook-datafilen. Kontroller at disken du gemmer på ikke er fuld eller skrivebeskyttet og at filen ikke er i brug
----

Har du tjekket pladsen på harddisken, måske den er fyldt!
Avatar billede viuf Juniormester
07. oktober 2020 - 09:10 #2
Ikke fuld, ny pc
Avatar billede INK Ekspert
07. oktober 2020 - 09:59 #3
Der skal muligvis flueben i logon, se dette

Opsætning med IMAP

Indgående server / IMAP-server

Indgående postserver (IMAP): imap.yousee.dk (eller imap.mail.dk)
Standardport er 993
Brugernavn: Din YouSee-mail (f.eks. jensjensen@youmail.dk)
Adgangskode: Din adgangskode, som du valgte, da du oprettede din YouSee-mail
Der skal sættes et flueben ved 'Min server kræver godkendelse (SSL).

Udgående server / SMTP-server

Udgående postserver (SMTP): asmtp.yousee.dk (eller asmtp.mail.dk)
Standardport er 587 - TLS (STARTTLS)
Brugernavn: Din YouSee-mail (f.eks. jensjensen@youmail.dk)
Adgangskode: Din adgangskode, som du valgte, da du oprettede din YouSee-mail.

Der skal sættes et flueben ved 'Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse'. Dette skal markeres i nogle programmer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. oktober 2020 - 10:10 #4
Har du tidligere haft (eller forsøgt) konfigurere en konto, risikerer du at der ligger rester herfra og blokerer.

Gå i kontrolpanelet (søg efter det - så finder du det stadig i Win10) - find det der hedder "mail", og start den. Her sletter du alle de profiler du ser, lukker, og starter Outlook op på ny. Nu starter en frisk konfiguration, og du burde ikke have problemer.

Men som ink mener jeg bestemt også der bør være hak i "godkendelse/logon" - ellers aner serveren jo ikke hvem det er der forsøger at hente mail...
Avatar billede viuf Juniormester
07. oktober 2020 - 14:01 #5
Yes
Men det er sådan Outlook 2019 sætter mailen op.
Har prøvet det som i skriver uden held.
Er der andre steder microsoft kan gemme noget om outlook?
Avatar billede viuf Juniormester
08. oktober 2020 - 12:33 #6
Fandt ud af det.
Lavede opsætningen i kontrolpanel-mail, hvor der var flere muligheder end i outlook. Nu kører det