Avatar billede mort1 Ekspert
09. oktober 2020 - 14:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Video ikoner

Jeg har tidligere spurgt, men desværre uden resultat, hvorfor jeg prøver igen.
Når jeg downloader videoklip til min pc, har de ikoner der fremkommer i biblioteket "Videoer" tidligere været et miniature billede, hvilket gav mulighed for at identificere indholdet uden at "åbne" videoen - nu får jeg blot et intetsigende ikon, som kræver, at jeg åbner videoen for at se hvad den indeholder. Jeg mener ikke, at jeg "frivilligt" har ændret noget på min pc - Nogen som har en ide om, hvad jeg kan gøre for at få det hele tilbage til det normale ?
Sådan ser mine Video ikoner ud:
https://ibb.co/4mvvSbK
Avatar billede falster Ekspert
09. oktober 2020 - 15:08 #1
I Stifinder, vælg Vis og alle andre end "Detaljer" eller "Små ikoner" - tror jeg :-)

(Hvis du anvender en anden file explorer er det nok nogle lidt andre termer.)
Avatar billede falster Ekspert
09. oktober 2020 - 15:26 #2
Hvis ovenstående ikke hjælper:

I Stifinder -> Vis -> Indstillinger (ude til højre) -> Skift mappe- og søgeindstillinger -> fanen "Vis" tjek at "Vis altid ikoner, aldrig miniaturer" ikke er markeret.

eller, hvis det heller ikke hjælper

Højre klik på Denne pc, vælg Egenskaber -> Avancerede systemindstillinger -> Ydeevne, knappen Indstillinger... -> "Vis miniaturer i stedet for ikoner" skal være markeret.
Avatar billede mort1 Ekspert
09. oktober 2020 - 17:04 #3
falster - Tak for dit indspark, jeg har prøvet dine forslag, og er nået til det nederste, men når jeg vælger egenskaber, får jeg denne dialogboks frem:
https://ibb.co/2ZtkMr0
Hvis jeg så klikker på "Avanceret" kommer denne boks:
https://ibb.co/hZDDFGy
så noget må jeg have misforstået.
Avatar billede falster Ekspert
09. oktober 2020 - 17:21 #4
Dette billede viser de første 3 trin - og så skal han ordne noget andet. Men det er der at du skal tjekke at "Vis miniaturer i stedet for ikoner" skal være markeret.

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/windows-10-menu-and-system-fonts-changing/9eec0d9e-be09-4149-bc3b-5d2bd57fe693
Avatar billede klaudi Ekspert
09. oktober 2020 - 21:13 #5
Jeg havde problemer med video thumbnails, jeg fandt dette lille program, det tryllede video thumbnails frem!
https://www.videohelp.com/software/Icaros

Link til portable https://www.videohelp.com/download/Icaros_v3.1.0.zip
Avatar billede eurositi Ekspert
09. oktober 2020 - 21:44 #6
Icaros er et fremragende lille add-on, som løser problemet. Bruger det selv. Det kan tilmed bruges til at få vist codec-typerne inde i hver videofil i WIndows Stifinder.
Avatar billede mort1 Ekspert
10. oktober 2020 - 13:40 #7
Tak for jeres indsats, som var medvirkende til at løste mit problem.
Desværre er jeg efterhånden blevet lidt rusten på computerområdet, i hvert fald når det gælder styresystemet. "alting var nemmere da styresystemet var dos" eller er det min dåbsattest, som er blevet lidt gul i kanten....
Jeg valgte den nemme løsning, "Icaros" men ville have foretrukket, at pc'en lystrede de indstillinger, som ligger i styresystemet, og som "falster" prøvede at lede min ind på.
Selvfølgelig ville jeg også gerne have fundet en forklaring på, hvorfor min pc pludselig ændrede visningen fra billeder til iconer, men nu har jeg i hvert fald den visning jeg ønsker.
Til gengæld har det rejst et spørgsmål om, hvorfor min hustrus og min computer ikke viser de samme funktioner (muligheder), selv om begge kører Win 10 (Den ene er Pro, men det gør næppe nogen forskel på dette område). Jeg vil derfor, når jeg har tænkt mig lidt om, oprette et spørgsmål i Windows kategorien om denne udfordring.