Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2020 - 21:08 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Generende PopUp fra Lenovo

Jeg får igen og igen denne PopUp fra Lenovo.
Hvordan bliver jeg af med den?
https://ibb.co/Fhfx6Nh
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2020 - 21:30 #1
Kan du se den i Joblisten?
Skriv msconfig i søg Vælg fanen start og start jobliste højreklik og deaktiver!
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2020 - 21:45 #2
Desværre nej, den er ikke med der.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2020 - 21:59 #3
Hvis du går i system configurstion og i tjenester hvor du skjuler Microsoft tjenesterne har du så noget Lenovo her du kan klikke fra?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2020 - 22:43 #4
Nej heller ikke i tjenester findes den.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2020 - 07:09 #5
Får du den ved boot hver gang, eller er der ikke noget mønster i at den fremkommer?
Hvis den kommer hver gang kunne man forsøge at kigge i "run" i registeret.
Både for bruger men også local mashine.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. oktober 2020 - 08:21 #6
Prøv at gå i kontrolpanel Programmer og funktioner
se om du har noget lignende blot med  "lenovo" i stedet?
Denne virker ikke længere og betyder ikke noget og kan fjernes
http://support.asus.com/
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2020 - 09:57 #7
#5 Nej der er ikke et genkendelig mønster,  det starter ikke ved boot.

# Nej heller ikke der ligger der noget om Lenovo.

Computeren er flere år gammel (5?) Men Windows 10 er helt ny.
Avatar billede falster Ekspert
10. oktober 2020 - 12:44 #8
Her er et link med samme frustrationer, som i denne tråd:

https://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-Desktop-Towers/Lenovo-Popup-won-t-stop/m-p/4534678

Jeg har selv Lenovo, men har ikke problemet.

Et rigtigt langskud kunne være at prøve at slette mappen:

C:\Users\[BRUGER]\AppData\Local\Lenovo\ImController\PluginData\LenovoFirstRunExperiencePackage

men det er op til dig, om du vover det.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2020 - 12:53 #9
#8 Man kan måske prøve at omdøbe mappen og se om det så stopper.
Der må jo være en henvisning fra registeret som jeg også selv var inde på.
Men henviser den til en mappe der ikke er til stede starter det ikke op.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2020 - 13:31 #10
#8  Har ikke appdata, under brugere.

#9  Jeg kan ikke finde mappen.

Har set denne flere steder:
    Click to open the Windows start menu in the lower left corner of your screen.
    Select "All Programs"
    Select "Idea Notes"
    Select Enable / Disable.
    A dialog box will open. Select the "disable" notifications radio button.
    Select "OK" to close the box.
Men hvad er Idea notes ?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2020 - 16:27 #11
Sikkert en support hjemmeside for Lenovo
https://forums.lenovo.com/t5/IdeaPad-Y-U-V-and-Z-series/Lenovo-Idea-Notes/td-p/331317
Jeg ville sætte den til "disable"
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2020 - 16:31 #12
prøv evt at tjekke dette ud:
How to remove the Lenovo Idea Notes pop-up advertisements:

1.  Run Lenovo Central: "C:\Program Files\DDNI\Lenovo Central\BIN\Lenovo Central.exe"

2. Click the Account Info button, on the top

3. Uncheck: "Enable delivery of Lenovo Idea Notes Messages"
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2020 - 18:32 #13
C:\Program Files er det ikke det det der på dansk hedder C:\programmer ?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2020 - 21:00 #14
Prøv at søge på Lenovo Central.exe. giver det et resultat?
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2020 - 11:24 #15
Der findes intet, som hedder noget med Lenovo.
Installationen er direkte fra Microsoft, og jeg har ikke hentet noget fra Lenovo.
Kan der ligge noget i bios? computeren er flere år gammel.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2020 - 13:24 #16
#15 Jeg kan godt se hvis du har installeret Windows på ny og ikke et Lenovo support program, så har du ikke det. Ligge i bios??
Det har jeg ikke oplevet.
Prøv at tjekke din pc med Malwarebytes og Adwcleaner for snavs selvom din Windows ikke er gammel.
Avatar billede falster Ekspert
11. oktober 2020 - 13:48 #17
I "gamle dage" bad man spørger om at paste en "HijackThis" log.

Måske er det en løsning her, hvis der er en deltager, som kan uddrage noget af den?

https://sourceforge.net/projects/hjt/
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2020 - 13:55 #18
#17 Ja da jeg startede her i gruppen for 11 år siden var den meget udbredt. Så vidt jeg husker så virker den bedst med 32 bit systemer, da men får en masse filer der står som "missing". Men som en rettesnot kunne man forsøge det.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2020 - 13:55 #19
rettesnor skulle der stå ;-)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2020 - 16:20 #20
#16 Der blev ikke fundet noget.

#17  Jeg har gennemset en HijackThis, Lenovo er ikke nævnt.

Mærkelig nok, har jeg slet ikke set den popoup hele dagen. Forsvundwet ?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2020 - 20:06 #21
#20 Forsvundet??
Det må vi håbe den er :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2020 - 19:19 #22
Den PupUp er stadig forsvundet af sig selv.
I skal have tak for jeres gode forslag. 😊