Avatar billede Marie Mester
14. oktober 2020 - 14:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

google chrome . 2 problemer

Problem nr. 1. I de seneste par uger har skærmbilledet været lidt for stort til computerskærmen. Nogle steder kan jeg så ikke komme til at trykke på nederste felt på siden.
Jeg har selv og i kontakt med et par supporttjenester afprøvet forskellige løsningsforsøg, men intet har hjulpet.
Microsofts support overtog min computer og fandt ud af, at problemet ikke var der ,hvis jeg brugte edge eller firefox., men kun ved brug af google chrome.
Hun var så venlig at downloade en ny udgave af chrome til mig. Men det hjalp ikke.
Problem nr. 2. For et par dage siden fik jeg et nyt problem med Google søgemaskine. Der kommer en blanding af dansk og koreansk tekst på mine søgeresultater..Hvordan får jeg det koreanske volapyk væk?
Avatar billede madklub Guru
14. oktober 2020 - 14:34 #1
1.
Er du sikker på at du ikke har zoomet lidt ind?

2.
나는 모른다
Avatar billede Marie Mester
14. oktober 2020 - 15:11 #2
Ja vi har zoomet ind og ud uden at det
t løste problemet.
Og hjælp! Nu er svaret fra dig ovenfor mærket 2. skrevet på koreansk. Hvad i alverden er det for noget?
Avatar billede madklub Guru
14. oktober 2020 - 15:48 #3
1.
Kan du have ændret skrifttypen, eller størrelse?

2.
Der står 'Jeg ved det ikke'. Jeg er bare SÅ sjov...
Avatar billede Slater Ekspert
14. oktober 2020 - 15:49 #4
#1: Det er god humor, det der.
Avatar billede milter Ekspert
14. oktober 2020 - 21:10 #5
Problem 1: Har du prøvet det gamle trick med at åbne en side i Google > Klik på midterste symbol i øverste, højre hjørne af skærmbilleder for at maksimere/minimere/gendanne billedet > Klik, til siden passer til skærmen > Luk alle sider med Chrome > Åbn en ny Googleside.

Problem 2: Er det alle søgninger, eller er det kun søgninger af en bestemt type, f.eks. billeder?
Avatar billede Marie Mester
14. oktober 2020 - 23:12 #6
Tak til Milter.
Tænk at det var så enkelt at få skærmbilledet til at passe til skærmen. Blot et tryk på det symbol. Og tænk at Microsofts supporter, der overtog min skærm ikke fandt ud af det ! Så nu er problem nr. 1 løst.
Problemnr. 2: Det er alle amindelige søgninger. F.eks. er rigtig meget af teksten  i den firkant til højre i skærmbilledet  med oplysninger om et konkret firmas adresse m. v på koreansk.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. oktober 2020 - 10:47 #7
Det KAN skyldes at du bruger VPN - Google defaulter visse ting til landeoprindelsen, af den IP adresse du bruger. Så har du noget VPN der er sat til Korea, er det sikkert årsagen.

Det KAN også skyldes forkerte sprogindstillinger i Chrome - så i første omgang ville jeg prøve at resette Google Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/3296214?hl=da

Men ellers så stil Google chrome på adressen https://www.google.com/ og klik på "Indstillinger" nede i nederste højre hjørne. Vælg "Søgeindstillinger", og løb de forskellige menuer igennem for sprog, regions og landeindstillinger...
Avatar billede Marie Mester
15. oktober 2020 - 20:26 #8
Det koreanske er vistnok forsvundet nu
Avatar billede Marie Mester
15. oktober 2020 - 20:27 #9
Det koreanske er vistnok forsvundet nu