Avatar billede Malene Hansen Praktikant
15. oktober 2020 - 11:19 Der er 1 kommentar

Ny MacBook

Hej

Jeg har købt en ny MacBook pro (1tb) da min gamle ikke havde nok plads (250gb). Jeg har taget den nye i brug og blot overført dokumenter med Apple-id, da den sagde at jeg senere bare kunne overføre tingene fra min gamle MacBook. Nu har jeg altså mange af mine gamle dokumenter som lå i skyen (åbenbart) og billeder mm. På min nye (eller i skyen?), men jeg mangler stadig en del dokumenter fra den gamle, så hvordan kan jeg få overført al dette, så jeg ikke får dobbeltop, på de ting jeg allerede har på den nye?
Det skal lige siges at jeg har brugt den nye Mac i et par måneder, og har derfor nogle nye dokumenter herpå, som ikke ligger på den gamle, så kan altså ikke bare “gendanne” den.

Håber der sidder nogle som kan hjælpe😊🙏🏼

Hilsen Malene
Avatar billede INK Ekspert
15. oktober 2020 - 14:39 #1
De dokumenter, der ikke er overflyttet med AppleID fra iCloud må jo være gemt i andre mapper. Disse mapper er ikke synkroniseret med iCloud tilsyneladende.
Hvis du ellers har plads nok i iCloud, kunne du jo rydde op på den gamle ved at flytte disse dokumenter (filer) fra nuværende mapper til mapper, der synkroniseres med iCloud.
Alternativt må du anvende en manuel metode med et usb stick hvortil du flytter filer/mapper.
Den førstnævnte metode har dog den fordel, at du får organiseret dine filer og har en kopi i iCloud ifald du skulle miste din Mac.
Du har vel også sikret en backup med Timemachine? Det kan absolut anbefales.