Avatar billede Peter T Praktikant
16. oktober 2020 - 11:08 Der er 14 kommentarer

Net kabel fra router , videre ud til swits , men kan ikke får forbindelse til enheder der er sluttet til swits !

Hej Folkens

Har trukket et net kabel fra min router nede fra kontoret og op loftet , der havde jeg sat et kabel til fra min styring fra pillefyr , nu vil jeg så sætte en switsh til , men switsh lyser kun i den port hvor kablet kommer fra router . de 2 andre er der ingen forbindelse i/til . Der er brugt lige kabler til det hele.

fra router til pillefyr virker fint . router til PS4 virker os fint . Hvad er løsningen på det ?? :-)

Mvh Peter T
Avatar billede INK Ekspert
16. oktober 2020 - 11:16 #1
Hvilken switch? Mærke og model please. Er der strømforsyning til switchen?
Avatar billede Peter T Praktikant
16. oktober 2020 - 11:20 #2
Det er en Allied Telesyn . Model FS708 , den skal bare 220 vil stik tilsluttet så er den tændt .
Avatar billede Peter T Praktikant
16. oktober 2020 - 11:34 #3
Har også prøvet med en sandberg n-way switsh , det var det samme .
Avatar billede INK Ekspert
16. oktober 2020 - 13:58 #4
Efter tilslutning af switch har du så prøvet at genstarte router?
Forstår at du med det samme kabel kan tilslutte enten pillefyr eller PS4 uden problemer.
Avatar billede Peter T Praktikant
16. oktober 2020 - 19:54 #5
Ja jeg har prøvet at genstarte router uden held. Ja det er rigtig , enten pillefyr eller PS4 på kablet .
Avatar billede INK Ekspert
16. oktober 2020 - 20:10 #6
Er din switch den almindelige model eller med SFP?

Hvis du har 8 ens porte, skal dit indgangskabel forbindes til en af disse og ikke SFP porten.

Har switchen været brugt i et firma setup og måske indstillet specielt? Kan den nulstilles?

Men ellers er jeg løbet tør for forslag.
Avatar billede Peter T Praktikant
16. oktober 2020 - 20:34 #7
Det er en ældre model jeg har fået . det er en 8 ports med (9) stik huller  port 8 står der 8MDI-X og port nr 9 står der 8MDI..  Jeg satte en kabel i 1 - 3 - 5 . og 1 - 2 - 3 , ingen af delene virkede. Ved ikke om den er med SFP ??

Ved ikke om det har været en firma switsh ?!?! . Men har også prøvet en sandberg switsh , det var det samme , kun kablet fra router der lyste i switsh , også uden resultat :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. oktober 2020 - 20:40 #8
Vi er jo nødt til at gætte. Jeg gætter på dårligt kabel. Switchen kan ikke klare det, men et andet netkort kan.

Må vi spørge om du selv har lavet kablet, altså sat stik på i begge ender?
Avatar billede Peter T Praktikant
16. oktober 2020 - 21:52 #9
De to af kablerne er knap 1 år gammelt og det sidste er trukket i går .

Ja har selv monteret stik i begge ender ..  i følge 568A på : https://cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/farvekode_rj45.php
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2020 - 10:08 #10
Det er det man skal gøre, dvs. følge een af de to standarder, men risikoen er stadig at man ikke får det gjort solidt nok.

Jeg har ikke andre ideer ud fra de givne oplysninger.
Avatar billede Peter T Praktikant
17. oktober 2020 - 14:54 #11
Hva mener du med solidt nok ?? :-) lavet ens hele vejen ?!?!
Avatar billede INK Ekspert
17. oktober 2020 - 15:58 #12
Du kan jo lige teste med et andet kort kabel til switchen og så se om den virker på de øvrige porte. Så ved vi om kablet virker 😀
Avatar billede Peter T Praktikant
17. oktober 2020 - 16:16 #13
direkte fra router over i switsh og så ud til en pc, eller anden enhed ??
Avatar billede INK Ekspert
17. oktober 2020 - 17:54 #14
#13, ja, det ville være en fin test af kabel og switch. Hvis det virker har #10 måske ret.