Avatar billede arnel Seniormester
18. oktober 2020 - 08:04 Der er 21 kommentarer og
8 løsninger

Windows 2007 Office vil ikke konfigurere

Windows mener, at jeg skal forny et Word-abonnement jeg aldrig har oprettet.
Gængs er et sådan, at når jeg åbner et dokument, så sker dette uden vrøvl, men i de sidste par år popper Word Pad op - med meget begrænsede funktioner - faktisk så få, at der er ubrugeligt.
"De fleste funktioner er deaktiveret" - hedder det, og når jeg så vil genaktivere, så ledes jeg fra det ene pop-op-skema til det andet. Der dels vil have at vide hvor gammel jeg er, dels fortæller at jeg skal have en ny konto, og dels fortæller at en tilsendt aktiveringskode ikke dur.
Jeg har tidl. kunnet reparere det i kontrolpanel, men det  kan jeg pludselig ikke længere.
Når jeg vil redigere 2007 installationen så får jeg at vide, at "konfigurationen blev ikke fuldført, og at der opstod en uventet fejl - LUK"
Intet om hvad det er for en fejl, eller hvordan jeg kan rette den. Fin kundeservice.
Hvor gør jeg? Installerer Libre?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2020 - 09:08 #1
Den er udgået og supporteres ikke. Det samme sker med 2010 inden længe. Der er derfor ingen at ringe til. Ny Office, eller skift til den gratis libre, er valget.
Når den ikke opdateres længere, så betyder det også, at dens kode nu har kendte fejl, som kan efterlade din pc ubeskyttet mod angreb udefra.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2020 - 09:25 #2
Enig med claes57.
Jeg har selv 2010 på min ene pc som nu ikke supportes længere. Bruger ikke avancerede funktioner i officepakken så Libre Office kan sagtens overtage de opgaver jeg skal bruge, og endvidere er det kompatibelt med docx formatet der bruges i Word programmet i Office. Jeg har selv indstillet mit til at gemme i docx så andre der evt skulle få et brev fra mig kan åbne det i Microsoft Office programmet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. oktober 2020 - 11:53 #3
Jeg anvender MS Office 2019, men Word kan ikke åbne WPS filer der er lavet visse i ældre Word version. Dette skrev jeg om her på eksperten, og en hjælpsom bruger anbefalede Libre Office. Det var lige det der skulle til, så nu er det igen muligt at åbne disse filer :-) Så Libre Office er absolut værd at anbefale.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. oktober 2020 - 12:11 #4
Tenk jer om lidt Word 2019 er full god  nok - Ikke kjøp fra MS det koster skjorta  Og hvorfor -Svensk butikk ja Norsk også seller og levere den for 185 kr -  på Ebay halvparten ingen forskjell på dem –    dem blir installert med MS godkjenning  alle språk –    Livtids Garanti  ( er du uheldig en gang så kjøp en ny da vel har ikke hent meg enda)
Den har alt du trenger fungere utmerket –  men ønsker du spesielle ting - så seller MS pølser også  -  Outlook + ekstra lagring kjøp 365 og betal hvert år –  det behov har ikke jeg og hvorfor?
Og jeg er meget fornøyd  -  anbefales uten tvil. Glem Gratis varianter Åpen Office etc.
God helg det er fortsatt søndag  Å den går til alle i Tråden. Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. oktober 2020 - 12:40 #6
Jeg skal sjekke men føler at Google har bedre kontroll over sine ting -  nå er jeg tilbake på Google og livet er langt bedre nå -
Søppel og utfordringer passer ikke meg nå på Google slipper du dette -  endelig sa har jeg det godt nå.  Til deg Overgård Takk og god søndag.    Arne.
18. oktober 2020 - 12:43 #7
Arne Mathiesen
til at fra microsoft hjemmesige
Avatar billede 450025 Ekspert
18. oktober 2020 - 12:54 #8
Søppel er ikke lett og hanskes med  fra MS dem feiler for meget -  Andre Aktører gjør det bedre er min opplevelse på Nett.
3 år på Win10 - EDGE er vel 2 år snart - Kaniner trives ikke der -  men dem kommer nok ttilbake når Kvaliteten blir bedre. MS har fortsatt en job og gjøre. Nå  er kl 18 snart jeg gir meg for i dag.
Avatar billede arnel Seniormester
18. oktober 2020 - 13:33 #9
Tusind tak for jeres hurtige kommentarer. Blandt forslagene valgte jeg at installere Libre Office. Den ser bestemt ud til at dække hvad jeg har brug for: Et enkelt og funktionelt tekstbehandlingsprogram.
Og til Overgaard - Dit link kunne jeg ikke få til at virke - men det er nok mig, det har gjort noget forkert. Men tak alligevel.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2020 - 13:40 #10
Velbekomme arnel.
Jeg har også god erfaring med Libre Office. Held og lykke med den :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
18. oktober 2020 - 13:56 #11
Takk og så er denKr i Danske blir det vel en god Hundring men også der penga så forstår ditt valg 220p661. Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. oktober 2020 - 14:00 #12
Du denne (p) så er det  - når er man fattig og det er jo compterword  -  har ikke råd til et Rette-program.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2020 - 14:05 #13
Hopper af her. Har set nok spam i tråden her nu ;-)
18. oktober 2020 - 16:28 #14
når du klikker på mit link så begynder download
25. oktober 2020 - 01:56 #15
Avatar billede arnel Seniormester
25. oktober 2020 - 07:10 #16
@ Overgaard
Ja  tak  for linket, men det viser blot en tom side, og en menu til venstre, der heller ikke viser noget brugbart. Så....?
Venligst
07. november 2020 - 18:00 #17
hvad er din mail så kan jeg sende den office
Avatar billede arnel Seniormester
07. november 2020 - 18:57 #18
Hej OVergaard1654
Åh ja - det vil helt afgjort falde på et tørt sted.
Jeg slog over til Libre, som nok ligner Words - og så alligevel ikke. Det er alt for meget, der ikke rigtig funker fx. genvejstaster, pludselig forsynes  en laaang text enten med hyperlinks eller understregninger, der kun kan fjernes med stort besvær. Jeg skriver i Arial pkt. 11, også det laves der om på i ét væk, så....
Mailadresse er: 3007kreta@gmail.com
Forlods 1000 tak
07. november 2020 - 19:17 #19
mail er sendt på  3007kreta@gmail.com med
https://www.filemail.com/da

mail hedder Microsoft Office

Overførselsmuligheder
Filerne vil være tilgængelige
Med den gratis version af Filemail kan en overførsel være til rådighed i op til 7 dage. Få en Pro-konto for at have dine filer til rådighed i op til 30 dage!
Giv mig besked, når filerne er downloadet
07. november 2020 - 19:20 #20
skriv du hvis du ha hjælp til at downloadet
07. november 2020 - 19:27 #21
Filerne blev overført!
Vi har sendt e-mails til dine modtagere.
Dine filer vil være tilgængelige i 7 dage.
Send større filer med øget sikkerhed og sporing af levering
Avatar billede arnel Seniormester
09. november 2020 - 16:10 #22
Tak - det funker som det skal. Men hvad skal jeg med en PRO-konto, og hvorfor er der udløb om 30 dage? Skal jeg så købe den - eller  ?
09. november 2020 - 16:22 #23
nej du skal bare downloadet den fra server inde 30 dage så blive den slette fra filemail
09. november 2020 - 16:25 #24
hvis du har downloadet den så skal du bare set bort fra dette PM
Avatar billede arnel Seniormester
09. november 2020 - 17:11 #25
Hvis jeg skal downloade den inden 30 dage fra server, hvorfor er der så et udløb på 7 dage?
09. november 2020 - 20:30 #26
arrr det kan være jeg er kommet til at sette den til 7 dage
11. november 2020 - 23:21 #27
dur den :)
Avatar billede arnel Seniormester
12. november 2020 - 06:34 #28
Desværre nej. Microsoft blander sig hee tiden og vil have, at jeg angiver såvel mailadr., så telf.nummer, så skal jeg bekræfte i ét væk, hvorefter det hele starter forfra.
13. november 2020 - 00:37 #29
har du downloade mine filer fra server ?
kan du link til billede https://da.imgbb.com/
så jeg kan se hva der står ellers så må vi ha gang i noget teamviewer eller lin
https://www.teamviewer.com/da/download