Avatar billede Strawberry Seniormester
18. oktober 2020 - 21:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Debatforum oversigt over beskeder

Jeg vil gerne lave en oversigt over emnerne i mit debatforum.

Er det muligt at sortere emner i oversigten efter dato, ved hjælp af kun en sql sætning?

Jeg har blandt andet følgende kolonner i min tabel:

userid
strtime (format: yyyy-mm-dd hh:mm:ss)
subject_id

SELECT * FROM debatforum_subjects WHERE (IsNull(deleted) or deleted=0) GROUP BY subject_id ORDER BY strtime desc

Det bliver ikke sorteret helt rigtigt på denne måde, der bliver sorteret efter hvornår første indlæg i tråden er sendt og ikke efter seneste indlæg i tråden, som jeg gerne vil have.

Det skal være sådan at de emner der senest er blevet skrevet i står øverst.
Avatar billede expnet Seniormester
18. oktober 2020 - 21:44 #1
asc i stedet for desc i SQL sætning
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2020 - 21:45 #2
Maaske:

SELECT subject_id,MAX(strtime)
FROM debatforum_subjects
WHERE (IsNull(deleted) or deleted=0)
GROUP BY subject_id
ORDER BY MAX(strtime) DESC
Avatar billede Strawberry Seniormester
18. oktober 2020 - 21:46 #3
Hej tak forbeskeden jeg fandt lige denne som jeg brugte:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/256578