Avatar billede Bachen Novice
19. oktober 2020 - 22:53 Der er 3 kommentarer

Strømforsyning til 3080 RTX kort

Hej eksperter :)

Ville jeg kunne trække et 3080 kort med min Asus ROG Strix 550W 80+ Gold Strømforsyning?

Mvh Simon
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. oktober 2020 - 23:43 #1
Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken, men jeg vil tro at en PSU med en ydelse på 550 W er i underkanten. Der er helt sikkert nogle brugere på eksperten der ved bedre end jeg gør, og disse er med stor sikkerhed villige til at komme med et korrekt svar.
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. oktober 2020 - 00:48 #2
Nvidea siger det bruger 320W og anbefaler en strømforsyning på 750W - så vidt jeg kan se kan en sådan strømforsyning fås for under 10% af kortets pris - så der villle jeg ikke spare..

fra https://www.nvidia.com/da-dk/geforce/graphics-cards/30-series/rtx-3080/

Grafikkorteffekt (Watt)    320
Anbefalet strømforsyning til systemet (Watt) (2)    750
Supplerende strømstik    2x PCIe 8-benet (adapter to 1x 12-pin included)

2 – Anbefalingen er foretaget på baggrund af en pc konfigureret med en Intel Core i9 10980XE-processor. En lavere effekt kan fungere afhængig af systemets konfiguration.

Bemærk: Ovenstående specifikationer repræsenterer denne GPU som inkorporeret i NVIDIAs referencedesign for grafikkort. Clockspecifikationer er gældende ved gaming med medium til fuld GPU-udnyttelse. Specifikationer for grafikkort kan variere afhængigt af producenten af tillægskortet. Se webstedet for producenten af tillægskortet for de faktiske forsendelsesspecifikationer.
Avatar billede milter Ekspert
20. oktober 2020 - 17:53 #3