Avatar billede 450025 Ekspert
21. oktober 2020 - 11:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Word innstallerings oppgave.

Jobbe computeren trenger Word 2019.  Men det er en MS utgave  365 som jeg ikke vil ha det er helt feil - at den kommer i Engelsk ok men senere bestemmer jeg språket der skal Brukes.
Problemer er installering med Logge inn   https://ibb.co/KbZtdwT
(noter jeg at jeg er nesten Blind. men se på dette klippet over.
Her  der  er det en forklaring.
På denne computer  er der en ting til av samme Program -    Normalt får man dette valg -   Norge  -    valg av land også Norge  -    velge App -    og så får man det man treng for installelering og oppstart. (da er alt ferdig)

Men MS  tilbyr  meg Word 365 og det er ikke det jeg har kjøpt -    jeg vil ikke ha det programmet. (brukeren må få bestemme hva han kjoper selv)

(Der må være en feil på min computer men vet ikke hva det er)    Dernest er all skrift   veldig svakt på tekst og Baggrunn i noen tilfelle ser du den nesten ikke  på computeren  -   men det kan nok ikke rettes.  Tyder på at sverte er
kostbart  jeg mener et teknisk Problem som ingen tenker på for folk flest er jo ikke svaksynte?  Jeg bruker alltid Fet skrift type jeg må det. . Takk for hjelpen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. oktober 2020 - 11:48 #1
Siden linket henviser til findes ikke.
Avatar billede INK Ekspert
21. oktober 2020 - 12:30 #2
Formoder du har købt en Office 2019 licens på nettet ?

Det er vigtigt at afinstallere alle gamle versioner inden du installerer den nye.

Følg anvisningerne fra leverandøren, måske skal du aktivere over telefon og ikke via internet?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2020 - 12:47 #3
med mange købe-pcer følger der også en "gratis"-udgave af office med - den skal afinstalleres (i alle sprog) før du kan installere noget andet
Avatar billede falster Ekspert
21. oktober 2020 - 13:07 #4
#1:

Der er kommet lidt grums med i Arnes link

(//ibb.co/KbZtdwT%C2%A0)

Hvis det fjernes fungerer det:

https://ibb.co/KbZtdwT
Avatar billede 450025 Ekspert
21. oktober 2020 - 13:46 #5
# 1  og fungerte fint har kontrolert via firefox uten probelm EDGE gidder jeg ikke bruke.den har vert prøvd hos google.
#2 helt enig en nybegynder bør vite såpas - der finnes ikke spor ette Word på denne computer men Takk
# 3 For fanen jeg har ikke hentet gratis utgaver jeg driv lidt mer Seriøst får du tro. # 4 Skyt meg her i Thailand på min komputer er der ikke grums men kan man stole på det programmet vi bruker i Forum.gratis er gratis.
# Grums og corwit fins i Thailand men ikke på min computer Sorry  hva med ibb?
Nå er den kopier en gang til i IBB  https://ibb.co/KbZtdwT samme som i #1 også denne gang virket det jeg forstår ikke dette problem dere har?
Om i forstår jeg er Døn sliten jeg orker snart ikke mer computeren er oppe og gå Rask er den men jeg håper virkelig at jeg får hjep og det er et helvede og vøre neste blin Les denne posten og kom igjen med flere opplysninger Takk.d her.
Avatar billede INK Ekspert
21. oktober 2020 - 14:21 #6
Ifølge dit billede er du principielt på rette spor. Jeg kan dog ikke lide, at du er logget ind med en mailadresse, som du ikke kender.

Det ser dubiøst ud, at der i login billedet skrives dit navn med en forkert mailadresse.

Jeg ville logge ud af den konto og logge ind med en gyldig Microsoftkonto som du kender.

Der ser ud til at være de korrekte felter til indskrivning af licensnøglen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. oktober 2020 - 14:26 #7
Arne, du kan se her hvad siden viser ved klik på det indsatte link:

https://ibb.co/kHMwHGG
Avatar billede 450025 Ekspert
21. oktober 2020 - 16:17 #8
#7 Ja det er helt feil dette  - jeg laster ned også denne via google og den viserogså det den skal    https://ibb.co/KbZtdwT
Men der er ikke snusk på computeren ikke corona heller og google klare fint oppgaven den.
#6 Ink alle har en form for nedlasting av sine Programvar og her snakker jeg ikke om kode - MS har sit eget CCleaner har også et Malbytes har også en nedlastings Fil.
"5 tals koder kommer senere  pg det gjør det også hos MS.
Og her er  svaret til deg på dette.
Arne M ( fordi det er kjøpt via MS.
(bh,Winge@Outlokk@mail.com ( er datter til gamle far som har computeren)
Pappa som har computeren har denne adresse bh.Winge@gmail.com
Ser du forskjell? Nei.
Men MS har bestemt at jeg skal ha  programmet 365 ( jeg har da ikke bestit Bananer fra MS klare du og se dette ink
Da stopper mi videre  ting for jeg liker ikke Bananer - men det jeg har kjøpt å det Word 2019 forstår du dette?
Senere skal jeg hente APP -  Norge - språk - lime ind kode - laste ned program- vente til det er ferdig nedlastet - og får dette svar VELKOMEN NÅ SKAL VI LÆRE DEG OG BRUKE VÅRE FANTASTISKE. den var god men jeg sitter med en pose Bananer fra MS jeg ikke vet om jeg trenger dem Sorry. God nat Tak for i dag.
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. oktober 2020 - 17:04 #9
Libreoffice er et godt alternativ til word. Kan det samme som word, og er et gratis program. Jeg har selv anvendt Libreoffice i omkring 10 år uden problemer. Jeg vedlægger et link hvor du kan downloade programmet på Norsk:
https://no.libreoffice.org/download/libreoffice-fresh/
Avatar billede 450025 Ekspert
21. oktober 2020 - 18:13 #10
#9  Ulvanga Takk til deg for svaret jeg er helt enig i det du skriver ogjeg vet at det er en fulgod erstatning.
Men du vet når man kjemser er Sta  ink alder og ikke gir seg da løser det seg oppgaven er løst - om noe senere skal laste ned dette program Word 2019 er det denne nedlastings som skal brukes.    setup.office.com problemet somvar hos meg jeg hadde en person som ikke skulle være i nedlastings programmet og den personen brukte Outlook derfor fikk jeg 365  som jeg ikke ville ha.
Support endret dette - la inn alle opplysninger for det hadde han jeg skulle ikke gjøre noe bare tryk som du skal at vil bli utført for deg her. og Nøkkel og her får du gjenpart for senere om nor går feil.
Dette er nå gjort - Word er på plass og fungere helt fint på mitt språk - lykke til var svaret.  (Derfor gir jeg denne tilbake melding) En kamp er ogjeg vant. Arne,
Avatar billede 450025 Ekspert
21. oktober 2020 - 18:17 #11
Stor Takk til alle som har hjelpt meg i denne tråden - så går det når man bruker computeword  - vi har et forum vi kan være stolte av. selv om det er aldri så vanskelig.