Avatar billede langoe Mester
22. oktober 2020 - 08:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Systemfejl - manglende program

Min PC kommer regelmæssigt med følgende meddelelse, når den er på internettet:
---
Reader_sl.exe - systemfejl

Der mangler følgende program api-ms-win-crt-string-l1-1-0.dl for at programmet kan starte.
----

Jeg har søgt på nettet efter en forklaring, uden at blive klogere.
Har det noget med Windows eller Adobe at gøre, eller skyldes det snavs?
Kan jeg slette og geninstallerer Adobe, eller skal jeg bare affinde mig med meddelelsen?
Er her nogle, som kan hjælpe?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. oktober 2020 - 08:52 #1
Ja, det har med Adobe Reader at gøre - som også har et plugin til diverse browsere, for at kunne læse PDF filer direkte i browseren.

Start med at fjerne Adobe Reader helt - da ovenstående tyder på en fejlbehæftet installation, ville jeg overveje at bruge Adobes værktøj til at afinstallere - det finder du her: https://labs.adobe.com/downloads/acrobatcleaner.html

Installer dernæst den nyeste version fra Adobes hjemmeside - eller brug en helt anden PDF læser (Windows 10 kan godt læse PDF dokumenter uden Adobe Reader)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2020 - 14:28 #2
Enig i #1. Ud over Adobe er der også Foxit Reader hvis man vil bruge en anden mulighed.