Avatar billede Emilie Jensen Praktikant
23. oktober 2020 - 15:22 Der er 10 kommentarer

Hjælp til at finde navn på film

For en del år siden lånte en film i blockbuster, der handlede om en kvinde i 40’erne og en yngre mand i 20’erne der mødtes på et hotel. Manden var enten guide eller instruktør, hvor kvinden var gæst. De forelskede sig i hinanden.

Har ledt overalt men kan ikke huske titlen eller finde filmen nogle steder mere. Håber der er en der kan hjælpe mig :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. oktober 2020 - 16:24 #1
Kan du beskrive i hvilken tidsperiode filmen skulle foregå i, og hvilket sprog der blev talt, vil det  - måske - være en ledetråd.
Avatar billede Emilie Jensen Praktikant
23. oktober 2020 - 16:45 #2
Den er på engelsk.

Jeg tror det omkring 7-8 år siden så den. Men jeg har ikke nogen ide om hvornår den blev udgivet.

Jeg kan huske at den kvindelige skuespiller var blondine og manden havde lysebrunt hår.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2020 - 16:58 #3
Kan du huske nogle scener fra filmen, der kan hjælpe os med at finde titlen eller skuespiller navne?
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. oktober 2020 - 17:25 #4
Især et eller flere navne vil sandsynligvis kunne føre til en løsning, fordi der er mange steder på nettet hvor man kan søge på netop en specifik skuespiller og hvilke filmroller vedkommende har haft.
Avatar billede Emilie Jensen Praktikant
23. oktober 2020 - 19:14 #5
Jeg var ikke så gammel da jeg så filmen, så har ingen ide om skuespillerens navne. Hvilke er det der har gjort det, så svært for mig at finde filmen igen:(
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. oktober 2020 - 20:49 #6
Hvis bare du havde et navn på én af de medvirkende ville der måske være et håb, men når du kun kan oplyse at kvinden var blond og manden havde lysebrunt hår, så er der ikke meget at arbejde videre med.
Hvis det er omkring 7-8 år siden du så den, er filmen sandsynligvis omkring 10 år. Da du skriver at talen er engelsk kan filmen jo sagtens være amerikansk, canadisk, australsk, irsk eller naturligvis britisk.
Kommer du i tanke om noget, så skriv igen.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
24. oktober 2020 - 02:19 #7
Måske denne
https://www.youtube.com/watch?v=Mlk7n2jBHcE
Ellers nok værd at se - det er med Scarlett Johansson
‘Lost in Translation’ is a sweetly melancholic tale of love, loneliness and ennui. The film depicts the relationship between a middle aged American actor and a much younger American woman who happen to meet in a hotel in Tokyo.
Avatar billede Emilie Jensen Praktikant
24. oktober 2020 - 07:44 #8
Desværre ikke, det er omvendt. kvinden er ældst.
Avatar billede Thomas Praktikant
02. november 2020 - 17:14 #9
Filmen forgår ikke på et hotel, men kan det værre denne Prime (Uma Thurman)
Avatar billede Emilie Jensen Praktikant
02. november 2020 - 18:24 #10
Desværre ikke:( Men ellers en rigtig god film, har set denne:)