Avatar billede Andreas Novice
26. oktober 2020 - 14:59 Der er 1 kommentar

Excel 2016 - Pivot - Dato sortering af datointervaller

Hej

Jeg har et datasæt hvor behov for at gruppere alle fejl efter dato.
I data sættet er alle hændelser/fejl noteret i perioder 01-09-2019 - 02-10-2019 (Rækker)
Advarselstyper (kolonne)
Advarselstekst (vist som antal)(værdier)
I min optik burde jeg kunne gruppere data efter måned / kvartal og år, men jeg får bare en besked "Kan ikke gruppere denne markering".

Skyldes fejlen at data er noteret med et interval eller kan man se bort fra dette i grupperingen.

Andreas
Avatar billede thomas_bk Ekspert
26. oktober 2020 - 15:05 #1
Ja, jeg vil mene at pivot grupperingsfunktionen udelukkende virker på egentlige dato felter.
Tekstfelter som dit datointerval giver ikke mening for excel i den sammenhæng.