Avatar billede huddie Professor
28. oktober 2020 - 10:12 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Fra en web-adresse til en anden

Hej Eksperter,

Jeg et lidt kringlet problem. Som jeg dog håber på kan løses.

Jeg er ved at skulle lave en hjemmeside i WordPress i den der kategori der hedder "Premium".
Så er det jeg slevfølgelig give den et domænenavn, men det tricky er at jeg skal lavet et "midlertidigt" navn for når det er færdigt, skal det af nogen mere IT-mindet folk sættes over på siden med det rigtige adresse.
De har adgang til den side det skal køre på, så jeg er mere den grafiske mellem mand.

Så kort og godt kan det lade sig gøre?
Samt når jeg arbejder på det "midlertidige" domæne, så kan man godt arbejde på det uden siden bliver offentlig i første omgang ikke?
- primært da det domæne kun skal bruges til at arbejde fra, men ikke offentlig gøres. (hvis det giver mening)

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Huddie
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. oktober 2020 - 11:00 #1
Det kan nemt gøres med f.eks. Duplicator Pro  - https://snapcreek.com/

Husk at markere testsiden at den ikke skal have forbindelse med Google!
Avatar billede huddie Professor
29. oktober 2020 - 10:58 #2
Nu skærer jeg det sikkert ud i pap for mig selv, men jeg opbygger en midlertidig side der hedder www.aaa.com, men senere skal det flyttes til den rigtige side der hedder www.bbb.dk, som bliver nedlagt, så navnet så er frit.

Det tricky er at www.aaa.com vil blive hovedsiden, skal kunne linke til www.bbb.dk.
Så den oprindelige primære side, skal i det nye være sekundær side. En side der skal linkes til.

Kan man det?
Skal mand flytte det hele over også selv om man eventuelt har brugt plugins til at sætte siden op med?
- eller kan man nøjes med at omdøbe siderne?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
30. oktober 2020 - 09:02 #3
Det er lidt svært at svare på.
Det kræver en hel konkret beskrivelse af det hele, men en person med rimelig begreb om WordPress vil sagtens kunne gøre det.
En strategi inden man går i gang, vil nok vise sig at være mere end fornuftigt.
Avatar billede huddie Professor
14. november 2020 - 00:45 #4
Da situationen har ændret sig lidt, så lader jeg lige dette problem ligge lidt.