Avatar billede ErikHg Ekspert
28. oktober 2020 - 20:51 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 version 20H2 ???

Jeg så lige at der var en opdatering "Windows 10 version 20H2.
Jeg klikkede således at installationen startede, og rejste mig derefter. Efter omkring 5 minutter kom jeg tilbage og så at skærmen nu var blå med en meddelelse om at der var opstået en fejl. Der var to felter: en hvori der stod at jeg kunne reparere computeren og et hvor der stod at jeg kunne genstarte. Jeg valgte det sidste. Der gik adskillige minutter og bagefter startede Windows op igen.
Jeg vil ikke røre mere ved dette nu, og der skal i hvert fald ikke opdateres noget som helst vedr. Windows  i det næste stykke tid.
Er der nogen der har haft samme oplevelse?
Avatar billede INK Ekspert
28. oktober 2020 - 21:57 #1
Har lige opdateret Windows 10 Home til version 20H2, build 19042.572.

Alt forløb uden problemer.

Check lige hvilken version og build, du kører nu efter genstart.
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. oktober 2020 - 22:26 #2
Jeg kører version 2004.
Jeg kørte systemgendannelse for en sikkerheds skyld, og der er ingen problemer nu.
Avatar billede milter Ekspert
28. oktober 2020 - 22:55 #3
Jeg har de sidste par måneder haft problemer med, at chrome.exe pludseligt døde, og jeg har endnu ikke fundet grunden. Kun en genstart kunne få gang i den igen. Normalt venter jeg så længe med store opdateringer til Windows som muligt, men i går besluttede jeg  at opdatere til 20H2 for at se, om det kunne hjælpe.

Hele processen tog ca. 100 minutter. Jeg lod Windows klare det hele selv, og indtil nu ser det ud til at have løst problemet, og alt andet virker tilsyneladende også fint :-)

Jeg har nu samme version som ink.
Avatar billede klaudi Ekspert
28. oktober 2020 - 22:59 #4
Har opdateret 3 pc'ere med 2009 (20H2), virker fint, endnu 🤞
Avatar billede 450025 Ekspert
29. oktober 2020 - 06:32 #5
Jeg hadde 1909 i går tokk oppdatering har nu den nye 20H2
Jeg merket ingen problem - took oppdatering 1 time siden gikk
helt greit det.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2020 - 06:47 #6
Jeg har opdateret en pc med den nye version uden problemer. Det tog under 15 minutter.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2020 - 07:33 #7
>ErikHg tjek, om du har to biblioteker c:\windows.old og c:\Windows10upgrade.
Du er pt tilbage på 'den gamle' version, så slet disse to mapper (Windows10upgrade skal muligvis afinstalleres), så en næste 20H2 starter helt forfra, og ikke arbejder på evt defekte data.
Opdateringen henter en del undervejs, så du skal have en stabil internetforbindelse og strøm på pc (ikke til batterikørsel på bærbar)
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. oktober 2020 - 09:54 #8
#7 Der er ingen Windows.old at se.
Mht. er internetforbindelsen helt ok, der er tale om en stationær pc og strømstyringen er sat på maks. ydelse.

,
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2020 - 10:07 #9
så er der kun at give m$ 2-4 uger til at rette evt fejl, og så prøve en gang til. Min 20H2 er build 19042.572 så du vil have en med et noget højere nummer før du prøver igen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. oktober 2020 - 10:26 #10
Jeg lavede et gendannelsespunkt, og derefter prøvede jeg igen at køre 20H2 opdateringen. Det ser ud til at det lykkedes, så jeg håber at alt er i orden nu - det ser i hvert fald ud til det.
I skal have tak for jeres svar :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. oktober 2020 - 12:35 #11
Der er desværre opstået et mindre problem i forbindelse med opdateringen til version 20H2; I Microsoft Edge havde jeg et stort antal favoritter, men disse er alle væk nu. Nu er det jeg spørger om der er nogen, der ved om jeg kan flytte alle favoritterne fra Edge i version 2004 over til Edge i version 20H2 og evt. kan forklare proceduren. Jeg troede ærlig talt at disse favoritter bare fulgte med, men det var ikke tilfældet. :-(

På forhånd tak.
Erik Hg
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2020 - 13:11 #12
de 3 prikker top højre, ned til Favoritter, ned til Importér - og se, om ikke den selv foreslår noget (hos mig foreslås 'den ældre version af edge' men jeg ved ikke om det er fra 2004 eller en gammel/før chrome tid)
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. oktober 2020 - 13:26 #13
Det prøver jeg - hvad enten det lykkes eller ej, giver jeg en tilbagemelding.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2020 - 14:07 #14
Har du ikke samme favoritter på en anden browser du evt også bruger? Du burde kunne eksportere dem.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. oktober 2020 - 14:22 #15
Nej jeg bruger mest Edge, så det er meget begrænset hvad der ligger på den anden browser Google Chrome.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. oktober 2020 - 14:57 #16
#12 Jeg har nu prøvet at følge dit råd ang. de 3 prikker top højre, ned til Favoritter, ned til Importér. Dette hjalp desværre ikke. Der kom kun to favoritter op, og disse er nogen jeg har lagt ind efter installationen af den nye Edge og version 20H2.
Jeg prøvede derfor flere gange at rulle tilbage til før installationen, men også her lykkedes det ikke. Der kom også en fejlmeddelelse op, der bl.a. foreslog at antivirusprogrammet kunne blokere, så dette deaktiverede jeg midlertidigt. Jeg må desværre nok acceptere at alle favoritter er væk.... :-(
Det ville trods alt være meget værre hvis nogle vigtige filer var forsvundet, så jeg komme nok over det.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2020 - 15:03 #17
se efter Users\USERNAME\AppData\Local\Microsoft\Edge\User Data\Default\Bookmarks
i c:\windows.old
der bør være to filer i mappen - disse kopieres bare over til din user.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2020 - 15:22 #18
ser ud til at være flyttet lidt (forvirrende)
C:\Users\USERNAME\AppData\Local\Microsoft\Edge\User Data\Default
der ligger bookmarks og bookmarks.old
jeg kan ikke finde dem i windows.old mappen, så se i en nylig backup, og kopier de to filer over (mens edge er lukket ned)
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. oktober 2020 - 16:26 #19
Jeg var lige en tur i byen, og havde inden slukket computeren. Da jeg kom hjem tændte jeg den igen. Loggede derefter ind på eksperten og tro det eller ej - nu var alle favoritter vendt tilbage, så dagen er reddet :-)

Jeg takker igen for hjælpsomheden :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2020 - 16:36 #20
En lunago comuter du har ErikHg ;-) (bornholmsk ordsprog) ;-)
Avatar billede Peter Guru
30. oktober 2020 - 16:23 #21
Jeg har en lille insider Pc som får det nyeste af det nye på fra MS. Den stod og snurrede en halv times tid i aftes, men det var stadig samme version der lå på. Uden fejlmeddelelser.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2020 - 16:40 #22
så er den ikke klar til nyere versioner - prøv at opdatere igen om 14 dage.
Avatar billede Peter Guru
01. november 2020 - 16:17 #23
Jeg fik i forrige uge en insidermail fra MS om at nu ville 20H2 blive rullet ud i næste uge (forrige uge) til insidere (i sidste uge), men der er ikke sket noget. Det være at det er i US den bliver rullet ud - det gør ikke spor.
Avatar billede Peter Guru
01. november 2020 - 16:21 #24
Jeg fik i forrige uge en insidermail fra MS om at nu ville 20H2 blive rullet ud i næste uge (forrige uge) til insidere (i sidste uge), men der er ikke sket noget. Det være at det er i US den bliver rullet ud - det gør ikke spor. 😊

Der skulle lige en smiley med.