Avatar billede peterpeter Seniormester
31. oktober 2020 - 16:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan Excel regneark på hjemmeside ??

Jeg har et Excel ark som laver nogle simple beregninger jeg bruger når jeg odds’er...
Hvordan ligger jeg nemmest sådan et ark ind på ind hjemmeside, så det bare er dér jeg altid lige kan taste data ind og få lavet mine beregninger/svar ??

Er det noget med “forms” og alt muligt besværligt, eller kan det gøres meget enkelt ??

Jeg har hjemmeside hos one.com

Tak

Mvh Peter
Avatar billede Peter Forsker
31. oktober 2020 - 17:20 #1
Hvad er din hjemmeside bygget op af ?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2020 - 07:17 #2
Den nemme er nok at oprette/overføre dit ark til https://www.microsoft.com/da-dk/microsoft-365/free-office-online-for-the-web og så linke til det fra din hjemmeside.
Avatar billede peterpeter Seniormester
03. november 2020 - 10:54 #3
Super....
Har gjort det via 365 og det virker fint - super.

Eneste problem:

Hvordan pokker låser jeg enkelte celler, så der ikke kan skrives i dem ??

Tak

/Peter
Avatar billede peterpeter Seniormester
05. november 2020 - 10:11 #5
Tusind tak - men det virker ikke !!!
Jeg tror slet ikke man kan !!!!

Tekst fra hjælpen:

<i>Låse celler for at beskytte dem
Excel til internettet kan ikke låse celler eller bestemte områder i et regneark.

Hvis du vil låse celler eller beskytte bestemte områder, skal du klikke på Åbn i Excel og låse celler for at beskytte dem eller låse eller låse op for bestemte områder i et beskyttet regneark.
Har du brug for mere hjælp?
Du kan altid spørge en ekspert i Excel Tech Community, få support i Answers-community'et eller foreslå en ny funktion eller forbedring i Excel User Voice.</i>

Jeg er med på hvordan man går i et normalt Excel ark - men kan ikke her, når det er et online Excel ark !!!!.

Hjælp !!!!
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2020 - 10:37 #6
test, om googles tilsvarende kan...
https://www.google.dk/intl/da/sheets/about/
resten er jo ret meget magen til.
Avatar billede peterpeter Seniormester
05. november 2020 - 10:53 #7
Har lige prøvet....
Google's regneark kan heller ikke !!!!

Øvv......
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2020 - 11:07 #8
så er jeg ude - har selv ark liggende i onedrive, og office365 på de mobile enheder, og tager det direkte den vej.