Avatar billede Julie 1000 Novice
02. november 2020 - 14:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af grafikkort

Min søn fik sin første gamer-computer sidste år. Nu vil han gerne have et nyt grafikkort. Men kan man skifte grafikkortet, hvis man har købt en computer med integreret grafikkort. Og hvem går man til, når man slet ikke har nogen forudsætninger, for at løse opgaven selv:)
Avatar billede thomas_bk Ekspert
02. november 2020 - 14:24 #1
Vi er nød til at vide hvilken computer mærke/model han har for at kunne hjælpe.
Avatar billede Julie 1000 Novice
02. november 2020 - 14:27 #2
Nåh ja - selvfølgelig.
Det er en: Absolut Fierce Exile Gaming PC - CiT Raider - AMD Ryzen 3 2200G 3,7 GHz - 16 GB - Radeon Vega 8
Avatar billede thomas_bk Ekspert
02. november 2020 - 14:47 #3
Det er ikke lige en pc som kommer frem når man googler den, da det lader til at wupti eksempelvis har taget siden ned.

Kan du evt tage et billede af computerens indre og ligge op online så vi kan se den.

Det er ligeledes også vigtigt at vide hvilken strømforsyning der er i computeren.

Ovre på www.hardwareonline.dk er det muligt i kan finde en person som bor i nærheden af jer der mod en cola eller to vil komme forbi og sætte kortet i.
Avatar billede Julie 1000 Novice
03. november 2020 - 09:36 #4
Hej thomas_bk,
Jeg har taget billeder af computeren, men jeg er ikke klar over, hvordan jeg oploader dem:/
Mvh. Julie
Avatar billede thomas_bk Ekspert
03. november 2020 - 09:50 #5
Eksempelvis her og skriv linket efterfølgende
https://imgur.com/upload
Avatar billede Julie 1000 Novice
03. november 2020 - 11:14 #6
Avatar billede thomas_bk Ekspert
03. november 2020 - 11:38 #7
Det ser ud til at man fint kan sætte et grafikkort i computeren.
Gør man det, vil computeren typisk gøre brug af dette fremfor det indbyggede automatisk.

Så det der skal tages hensyn til er primært budget og at man ikke køber et grafikkort der tager mere strøm end computerens strømforsyning kan klare.
Avatar billede Julie 1000 Novice
03. november 2020 - 11:53 #8
Super - mange tak for din hjælp og for tippet med hardwareonline.dk:)
Avatar billede thomas_bk Ekspert
03. november 2020 - 11:53 #9
Lige en tilføjelse til kommentaren ovenover.

Hvis budgettet ikke er kæmpe stor, så bør man overveje om ikke en ny og bedre model af en cpu med indbygget grafik motor er et bedre køb end et egentligt grafikkort.
Avatar billede Julie 1000 Novice
03. november 2020 - 12:10 #10
Tak for det:) Jeg må se, om jeg kan finde en lokal, der kan hjælpe med det. For som du sikkert kan læse ud af det her, så har jeg INGEN forstand på noget af det, så det er lidt svært at vide, hvad man skal. Men nu er jeg i hvert fald et step videre:)