Avatar billede Oldekolle Novice
03. november 2020 - 15:37 Der er 10 kommentarer

Samsung serie 6 tv, kan ikke bruge dr. apps til at komme på live-programmer, men kun DR.streaming

Jeg har problemer med at komme rigtigt ind på DR. apps. DR.DK
Jeg kan ikke komme til at bruge live-delen men kun DR.TV. streaming.
Jeg har opdateret mit fjernsyn, så det har sidste nye opdaterings-software.

Har YouSee som udbyder.

TV'et kører på vores net, med 5GHZ.

Er der en behjælpelig person, der kan hjælpe mig, må helst ikke være for teknisk, da jeg ikke er den store edb-nørd, men en gammel kone, der bare gerne vil se fjernsyn, vi er flyttet, og har derfor ingen antenne længere, så jeg troede jeg kunne se tv over mit bredbånd, uden at skulle koble min bærbare til hver gang.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. november 2020 - 17:50 #1
Er det denne måde du kommer ind til netværket på?
Kører du kablet eller Netværk?
https://ibb.co/9bK07DR
Avatar billede stjans Guru
04. november 2020 - 10:17 #2
Havd sker der, når du har hentet app´en ned til dit TV og prøver at tilgå DR.DK ?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
04. november 2020 - 10:50 #3
Er det ikke noget med at DR kun vedligeholder apps til android og apple ios...

Hvis det er korrekt, er det muligt at app'en på samsungs tv'et er forældet og derfor kun har begrænset funktionalitet.

https://www.dr.dk/hjaelp/drtv/se-drtv-paa-dit-fjernsyn
Avatar billede stjans Guru
04. november 2020 - 11:05 #4
Jo, du har ret, Thomas.

Men jeg mener at kunne huske at netop Samsungs ver. 6 stadig kan køre app´en
Avatar billede Oldekolle Novice
05. november 2020 - 09:06 #5
poko1
Jeg forstår ikke dit spørgsmål om det er denne måde jeg kommer ind på netværket på.
Jeg kører på trådløst netværk via YouSee,
Avatar billede Oldekolle Novice
05. november 2020 - 09:14 #6
stjans
Når jeg har hentet apps'en dr.dk og vil bruge den kommer jeg kun til streamningsdelen, dvs jeg kan kun se "gamle" tv udsendelser fra DR. Live delen kan jeg ikke nå ind til

Jeg har prøvet at maile til Samsung om mit problem, men har ikke modtaget noget svar endnu,

Er løsningen virkelig jeg skal købe et nyt fjernsyn? det er jo ikke fordi fjernsyn i dag er megadyrt,  men det er ressourcespild at smide et fjernsyn ud der knapt er 4 år gammelt
Avatar billede Oldekolle Novice
05. november 2020 - 09:21 #7
thomas_bk

Skal anskaffe mig en Google Chromecast, vil det gøre at jeg kan se udsendelser fra DR' kanaler direkte/live
Avatar billede thomas_bk Ekspert
05. november 2020 - 10:27 #8
Personligt vil jeg anbefale en 'apple tv 4k', da det er den jeg har erfaring med.

Det kan være en anden kan bekræfte med streaming af live udsendelserne via en chrome cast.
Avatar billede Oldekolle Novice
08. november 2020 - 20:45 #9
Tak for deltagelse i mit problem, desværre er jeg blevet klar over, at det ikke er muigt at bruge DR, apps på et Samsung serie 6 tv,

Jeg har modtager følgende svar på spørgsmålet fra Samsung support

Tak for din henvendelse til Samsung Support.
I dette tilfælde, så er det fordi DRTV appen, ikke længere bliver understøttet denne model, og det vil kræve et model, som er over 2018. Det er desværre en beslutning, som DR har taget, og vi kan ikke ændre på det.

Herefter har licensbetalerne bare at makke ret.
Avatar billede falster Ekspert
08. november 2020 - 22:26 #10
#7: Ja - vil være mit svar.

Har en Google Chromecast (3rd Generation) til ca, 300,- på et 10 år gammelt Philips.

Kører upåklageligt med dr.dk appen.

(WiFi dækning skal selvfølgelig være i orden.)