Avatar billede thorkild10 Juniormester
03. november 2020 - 16:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Delay på sport igennem Apple tv

Hejsa.
Jeg oplever delay på sport når jeg ser det igennem Apple TV (kører yousee app) så hvis jeg F.eks. Ser en fodboldkamp og får en påmindelse på min telefon om et hold har scoret. Så kan jeg vente et minuts tid og så kan jeg se scoringen på tv’et

Nogen bud på fix?

Mvh
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2020 - 08:05 #1
hvis du ser 'direkte' så burde det kun være få sekunder. Er du sikker på, at du ikke har 'start forfra' eller brugt 'pause' for at få forsinkelsen?
Alternativt - start samme app på telefon/tablet, og se det samme - er det også forsinket?
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. november 2020 - 11:35 #2
Ja forsinkelse er der -netværks trafik er pakker og pakken kan først dannes og sendes når alt indhold er klar.

Min erfaring med yousee på pC er at forsinkelsenn er mindst på min bedste hardware og jegsynes forsinkelse bliver større jo længere der afspilles. Leverandøren kan øge forsinkelsen - husker en film om bookmaker og hesteløb hvor det netop var ideen i et svindelnummer.

For Radio (webbrowser-PC) er radio4 et par sekunder forsinket men DR1 meget mere.
Avatar billede MADOlsen Forsker
28. april 2021 - 13:06 #3
Min oplevelse er, at live-TV, der streames, uafhængigt af udbyder, er mindst et minuts tid forsinket. Hvilket, sammen med det faktum, at streamingudbyderne nærmest konsekvent oplever nedbrud ifm. f.eks. store Champions League-kampe, er grund nok til, at jeg ikke har planer om at skrotte mit gammeldags TV-abonnement gennem antennestikket.
Avatar billede LarsAndersenst Praktikant
28. maj 2021 - 09:59 #4
Oplevede præcis det samme med euro league finalen. Kunne både høre udenfor inden der blev scoret og ved notifikation fra livescore (så den røg hurtigt fra).

Det må skyldes at jeg kører det over ChromeCast (selvom jeg har fiber), i stedet for via antenne.
Avatar billede MADOlsen Forsker
28. maj 2021 - 10:57 #5
#4 Præcis! Mine venner og jeg ødelagde spændingen for min nabo og hans venner under Danmarks 1/8-finale mod Kroatien ved VM i 2018. De streamede nemlig kampen, hvilket betød, at de hørte vores jubelbrøl og højlydte suk, længe inden de selv fik noget at juble eller bande over ;-)