Avatar billede Rocking50 Praktikant
05. november 2020 - 13:50 Der er 6 kommentarer

Afspilning af musikfiler fra ekstern harddisk uden pause?

Jeg ved ikke om i kan du muligvis hjælpe mig her. Det drejer sig om at jeg har købt en ekstern harddisk hvor jeg har musikfiler liggende. De er sorteret på følgende måde:Kunstner-Albumnavn.Under albumtitlerne ligger de filer der hører til hvert enkelt album, men mit spørgsmål er:Ved du hvordan jeg fjerner den 2 sekunders pause mellem sangene når jeg hører dem via den eksterne harddisk som er tilsluttet stereoanlægget via et USB Stik?
Håber du kender et trick
MVH Bjarne
Avatar billede madklub Guru
05. november 2020 - 14:09 #1
Det er noget hø, når man hører Dark Side of the Moon..

Hvad er det for et anlæg?
Dit anlæg skal læse den næste fil mens den spiller og det kan den nok ikke sættes op til.
Du kan køre via en pc eller du kan købe en hurtigere harddisk.

Jeg har alt min musik på en tablet, der er forbundet til min Denon via en DragonFly DAC. Det er de bedste penge jeg nogensinde har brugt.
https://www.hifiklubben.dk/audioquest-dragonfly-red-d-a-konverter/aqdragonflyred/?q=dragonfly
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2020 - 14:14 #2
Hvilket program bruger du ved afspilning? Jeg har haft et tidligere (streamer nu) hvor jeg i det kunne vælge ja/nej til pause mellem numre...
Avatar billede Jan Seniormester
05. november 2020 - 19:29 #3
Det kan skyldes at du har rippet musikfilerne fra CD, med en 2 sekunder pause som der er på en CD.

Da jeg rippede mine 700 CD, hakkede jeg af den ikke skulle gemme dette mellemrum.

#2 Claes har muligvis en pointe.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2020 - 19:55 #4
Bemærk lige - hvis du ripper egne cd'er, så må du ikke sælge cd'erne bagefter. Dine digitale kopier er kun lovlige når du har den købte version. Ellers, så er det piratkopiering.
Avatar billede madklub Guru
06. november 2020 - 08:26 #5
Jeg har godt nok kun rippet 500 cd'er, men der er IKKE 2 sekunders pause mellem sporene. Forestil dig lige en live-koncert med 2 sek. hul mellem hvert nummer.

Som jeg forstår Rocking50, så har han sat en ekstern hdd direkte i et usb-stik i  anlægget - der er ikke en pc med.
Avatar billede Rocking50 Praktikant
06. november 2020 - 14:25 #6
Hej folkens
Tak for svarene
Jeg handler selv hos HiFi Klubben og har set at de tilsineladende har en løsning på problemet. De må kunne give et svar Anlægget er et Dennon Ceol