Avatar billede kasperorso Juniormester
06. november 2020 - 12:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fastgør vindue på skærm

Hej alle eksperter.
Er der nogen der kender til en måde, hvorpå man kan fastgøre et vindue på skærmen, altså:

Hvis jeg åbner eksempelvis en browser, gør selve vinduet mindre og rykker det ned i højre side af skærmen. Så åbner jeg efterfølgende et nyt browservindue, der er maksimeret og fylder hele skærmen - her vil jeg så gerne have, at det fastgjorte vindue fortsat er synligt på skærmen og ligger som det forreste lag.

Er der nogen, der kender til en løsning på det?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2020 - 13:09 #1
Hvis det første vindue er en Internetside ligesom det næste du vælger at åbne, kan du vælge at lade browseren starte med flere faner. Eller har jeg misforstået opgaven?
Avatar billede kasperorso Juniormester
06. november 2020 - 13:17 #2
Ja - jeg har ikke forklaret mig godt nok. Uagtet, hvad der åbnes skærmen, skal det 'fastgjorte' vindue være forrest. Om det er Paint, Chrome, Outlook eller andet, så skal det fastgjorde vindue være synligt og forrest.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. november 2020 - 14:18 #3
to skærme - træk det du vil have til den sekundære, og arbejd videre på den primære.
eller split-screen https://www.indiatoday.in/information/story/how-to-split-screen-in-windows-10-step-by-step-guide-1704115-2020-07-24
Avatar billede kasperorso Juniormester
06. november 2020 - 14:21 #4
Claes - har i forvejen to skærme, og det løser ikke mit problem. Den eneste løsning ville være, hvis jeg kunne gøre som jeg beskriver :-)

Jeg har en applikation, der skal vises i forbindelse med et website (websitet skal vises på hele skærmen). Jeg kan ikke få applikationen ind på websitet, men det er essentielt, at den vises på samme skærm.
Avatar billede Slater Ekspert
06. november 2020 - 14:24 #5
Det du efterspørger, så vidt jeg forstår det, hedder "always on top". Programmer kan sættes til det hvis de laves til det, men du kan ikke sætte et vilkårligt vindue til always on top med indbygget Windows-funktionalitet. Til gengæld er der flere programmer der kan det. F.eks. dette: https://efotinis.neocities.org/deskpins/
Avatar billede kasperorso Juniormester
06. november 2020 - 14:39 #6
Hej Slater.

Brugerne sidder desværre på tynde klienter, hvor en 3. parts software ikke er mulig.

Mange tak for at belyse dette.

God weekend
Avatar billede Cooun5555 Praktikant
13. marts 2024 - 15:17 #7
Hvis du bruger Windows, kan du trykke Windowstasten + CTRL + t. Det virker vist ikke på alle programmer, men de fleste.