07. november 2020 - 16:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

plex med google drive eller onedrive

hej kan man sætte one drive eller google drive til at køre som plex server
så de videoer man har der kan ses på plex
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. november 2020 - 09:59 #1
Som udgangspunkt nej - Google eller Microsoft kan ikke køre Plex på nogen måde.

Plex serveren skal køre på et eller andet - en PC eller en NAS. Denne PC eller NAS skal så kunne se dit OneDrive eller Google Drive. Og det kan den kun hvis drevet er synkroniseret, så filerne ligger lokalt på den - hvorved fidusen lidt går af, for så har du jo stadig videofilerne liggende både lokalt og i skyen.

Jeg vil ikke afvise at et program som https://netdrive.net/ kan fungere - den kan "mappe" Google Drive eller OneDrive, så det ses og opfattes som et lokalt drev. Så ville Plex Server på en PC muligvis kunne fungere. Der findes også andre måder at mappe Google Drive og OneDrive som et lokalt drev, men de forsøg jeg selv har lavet, er endt med noget bøvl, så det tror jeg ikke på vil virke i længden.

Uanset hvad, skal du altså have Plex Server til at køre på et eller andet.
14. november 2020 - 11:16 #2
okay :)
28. december 2020 - 16:37 #3
luker