Avatar billede LarsPedersen Praktikant
08. november 2020 - 02:13 Der er 5 kommentarer

Gendannelses problem!!!!!

Hej derude.

Jeg gad gerne at have min MacBook pro Retina nulstillet, så den kunne få en frisk start.
Jeg har prøvet at følge div. Sider til at gøre det. Dog uden held!
Jeg vælger så at prøve og slette det hele på den, så jeg sletter alt på den ssd som er på den. Den kommer frem med mappen med spørgsmåls tegn, hvor jeg så kommer helt forfra igen igen...
Nu står jeg med en MacBook som driller mig rimelig meget. Når jeg kommer til at jeg skal geninstallere Mac Os, har den ingen disk jeg kan gøre det på mere.
Min ssd er var fyldt, men hver gang jeg slettede den, kom mappen med spørgsmåls tegn frem igen. Så jeg bliver nødt til at gendanne det hele til sdd’en igen. Så har kørt lidt i ring.

Håber der er en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig, som har prøvet det selv før 👍
Avatar billede LarsPedersen Praktikant
08. november 2020 - 02:15 #1
Hvis nogle kan forklare mig hvad jeg skal gøre efter den kommer frem med mappen med spørgsmåls tegn, ville det være en kæmpe hjælp.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2020 - 07:38 #2
Jeg har ikke prøvet det da jeg ikke bruger Mac selv. Men trykker du på den kategori der viser Mac spørgsmål vil jeg mene du kan finde svaret.
https://support.apple.com/da-dk/HT204904
Tænker måske siden her kan hjælpe dig
https://support.apple.com/da-dk/HT204904
Avatar billede LarsPedersen Praktikant
08. november 2020 - 10:46 #3
Har prøvet. Ikke den store hjælp efter jeg har hentet det igen..
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2020 - 10:48 #4
#3 Ok.
Håber ink kigger forbi. Ved han er Mac bruger :-)
Avatar billede INK Ekspert
08. november 2020 - 14:22 #5
Din Mac skal være tilsluttet internettet.
Start med Alternativ + Commando + R. Når der kommer et billede frem, skal du først vælge diskhåndtering og slette disken samtidig med at du opretter partitionen med Mac OS extended (Journaled). Derefter går du tilbage til billedet hvor du kan vælge geninstallation af styresystemet.