Avatar billede Mads Ziegler Praktikant
10. november 2020 - 22:35 Der er 8 kommentarer

Skiftede CPU - strømforsyning eller motherboard dødt?

Hej.

Her idag valgte jeg er sætte en i7-6700k i mit setup.
Computeren startede op og sagde at der var fundet en ny CPU eller ram.

Men glemte at koble mit tastatur til, så tog usben ind men det virkede ikke. Så tog strømen fra den - og prøvede at tænde den. Men intet strøm! Heller ikke i Grafikkortet

Har prøvet tricket med ledningen og blæseren (strømforsyning) køre.

men intet tegn på værken Grafikkort eller motherboard :/
Avatar billede milter Ekspert
10. november 2020 - 22:39 #1
Hvilket bundkort har du, og hvilken model var din gamle CPU?
Avatar billede Mads Ziegler Praktikant
10. november 2020 - 22:41 #2
Min gamle var en i5-7600. msi h110m pro-vh

Og ja de snakker sammen :)
Avatar billede milter Ekspert
10. november 2020 - 22:59 #3
Er du sikker på, at du ikke er kommet til at løsne et par strømstik? Prøv at pille dem alle ud og sæt dem derefter i igen.
Avatar billede Mads Ziegler Praktikant
10. november 2020 - 23:08 #4
Har prøvet ingen held:(
Avatar billede Mads Ziegler Praktikant
10. november 2020 - 23:09 #5
Har bestilt ny Corsair TX650M hjem. Så må jeg se ad :/
Avatar billede Mads Ziegler Praktikant
10. november 2020 - 23:12 #6
Den gamle var også en 450wat som kørte med 2060 også lige at få en stor 6700k i hovedet var nok ikke det smarteste
Avatar billede thomas_bk Ekspert
11. november 2020 - 07:27 #7
Og du er sikker på at bios er den korrekte version til at understøtte den nye (gamle) cpu?
Avatar billede ecaspar Mester
02. december 2020 - 11:13 #8
Hvad så hvis du isætter den gamle cpu ?
stadig dødt eller ?