Avatar billede ClasP Novice
13. november 2020 - 12:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

LaCie Network Space 2

Er for nyligt flyttet, og har i den forbindelse mistet papiret med mit Login og Password til ovenstående. Er der en måde hvorpå jeg kan redde data og derefter nulstille NAS'en på?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. november 2020 - 13:32 #1
Man kan forbløffende nok "hacke" sig ind i de fleste NAS enheder, ved at resette dem. Man resetter nemlig kun NAS-interface settings (brugere, passwords, netværk opsætning, evt. anden opsætning). Men jeg kender ikke Lacie godt nok til at vide om det er tilfældet med den også.

I første omgang ville jeg derfor prøve: https://www.lacie.com/gb/en/support/kb/reset-procedure-for-the-network-space-006456en/ - der gives ingen advarsler om at data slettes, så jeg er ret sikker på det ikke er tilfældet. Men måske virker proceduren ikke for 2´eren - i så fald kan du prøve som angivet i manualen: https://www.manualslib.com/manual/449783/Lacie-Network-Space-2.html?page=54

Her beskrives at alt bliver resat, men at data kopieres til en recovery mappe, som administratoren har adgang til...
Avatar billede ClasP Novice
13. november 2020 - 18:25 #2
Tak for hjølpen og go' weekend
Clas