Avatar billede hlnviv Juniormester
16. november 2020 - 14:03 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Importere txt filer til Access

Hej Eksperter
Jeg har i Access 2010 brugt denne her kode til at importere txt filer med, jeg kan ikke få den til at virke i Access 365 ?
DoCmd.TransferText acImportDelim, "Højspænding", "Højspænding reinhaus", "c:\MR\filnavn.txt"

Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede terry Ekspert
16. november 2020 - 14:15 #1
do you get an error?
Avatar billede Gustav Ekspert
16. november 2020 - 14:21 #2
Virker fint her.
Ellers så slet specifikationen Højspænding og importér filen manuelt og gem specifikationen.
Avatar billede hlnviv Juniormester
16. november 2020 - 14:41 #3
Run-time error 3625

"Højspænding" findes ikke, kan ikke importere med denne specifkation

men fejlen kommer ikke i den "gamle 2010" database det skal siges den er lavet om fra en replikering til en ikke replikering, men det har vel ikke noget at sige ?
Avatar billede terry Ekspert
16. november 2020 - 14:45 #4
If you have the original database which contains the import specification then you can import it into the new dB
Avatar billede hlnviv Juniormester
16. november 2020 - 14:48 #6
Skal jeg måske gemme import trin igen ?
Avatar billede hlnviv Juniormester
16. november 2020 - 14:58 #7
Det virker manuelt, men skal have det til at virke på min knap ?
Avatar billede terry Ekspert
16. november 2020 - 15:05 #8
You need to run the code in the buttons on click event
Avatar billede terry Ekspert
16. november 2020 - 15:07 #9
You need to make a new import spec., or import th eoriginal from the old dB
Avatar billede Gustav Ekspert
16. november 2020 - 15:09 #10
> "Højspænding" findes ikke, kan ikke importere med denne specifkation

Så må du enten importere den fra den gamle database eller - som beskrevet - oprette den igen ved at importere filen manuelt.
Avatar billede hlnviv Juniormester
16. november 2020 - 15:12 #11
Ok jeg arbejder videre med det i morgen, men det skal hvis nok lykkes
Avatar billede hlnviv Juniormester
17. november 2020 - 11:07 #12
Kan importere txt filen fra gemte importer, men hvordan får jeg den til at køre "gemte importer" med knappen ?
Avatar billede Gustav Ekspert
17. november 2020 - 11:14 #13
Det er:

DoCmd.RunSavedImportExport "navn på gemt import/eksport"
Avatar billede hlnviv Juniormester
17. november 2020 - 11:28 #14
Super.. Tak det virke