Avatar billede Slettet bruger
17. november 2020 - 15:09 Der er 14 kommentarer

Dårlig Chromecast kvalitet??

Hejsa.

Jeg står i den situation at jeg skal vælge ny tv udbyder her til næste år. Jeg har så kigget rundt på de forskellige muligheder og jeg kan se at mange af de udbyder jeg kan vælge har streamingløsninger.. Købt mig så en Chromecast igår for at se hvordan sådan noget fungerede. Men jeg blev pænt skuffet kvaliteten af billedet var dårligere end det billede jeg får nu fra antenne signal.
Billedet er ikke pixeleret men farverne er anderledes og ikke lige så skarpe som antenne signalet. F.eks mennesker er det ligesom at de har "jord/skidt" i hovedet og ser overhovedet ikke ud som normal.
Jeg har 200/200 forbindelse og routeren står næsten ved siden af chromecast, så den får godt nok forbindelse.
Fjernesynet er et: Samsung qe55q7.
Lige nu har jeg Waoo og bruger Waoo Web tv app til at streame tv.

Andre som har oplevet af kvaliteten er dårligere end antennesignal eller har nogen løsningere??

Nu når vi er igang med at snakke streamingløsninger har jeg overvejet at skife til Boxer Streaming løsning. Nogen som har erfaring med det??
Avatar billede thomas_bk Ekspert
17. november 2020 - 15:17 #1
Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvorvidt der er forskel på bit rate kvaliteten på streaming tjenesterne og det signal du får fra tv udbyderen. Men det er muligt, med deraf ringere billedkvalitet.

Personligt mener jeg at de fleste streaming tjenester kører med en for lav bit-rate, specielt HBO Nordic hvor mørke scener og røg fremstår pinligt ringe.
Oh hvor jeg savner blockbuster og at leje bluray skiver.

Når det er sagt.
Måske du også skal kigge på indstillingerne på dit fjernsyn. På nogen fjernsyn indstiller man fjernsynet specifict for de forskellige hdmi indgange. Måske der er noget at hente der ved at kigge på indstillingerne for den hdmi indgang du har tilsluttet chrome casten til.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. november 2020 - 15:29 #2
Kvaliteten burde ikke være decideret dårlig, men du kan godt opleve kvalitetsforskel.

Jeg mener der var en tråd for nogle måneder siden med samme spørgsmål - spørger endte med at kontakte streaming udbyderen, og fik den vej igennem oplyst at streamingen var i relativ lav opløsning.

Når det så er sagt, har jeg selv ingen problemer overhovedet med streams fra min egen Plex server, fra DR TV, fra Disney+, eller andre streaming tjenester vi bruger. Men jeg har også en ChromeCast Ultra, kablet med fastnet kabel i stedet for at køre trådløs.

Hvilken tjeneste streamer du fra? - husk at visse streams er af ganske lav kvalitet, selv om det ser nogenlunde ud på en telefon...
Avatar billede nopsen Ekspert
17. november 2020 - 16:42 #3
hvad med at reagere på den hjælp du har fået i dine tidligere spørgsmål

https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/209540?last=1014643
Avatar billede Mikael Ekspert
17. november 2020 - 17:08 #4
#3.. Jeg ved snart ikke hvad der er værst.. At folk glemmer, at melde tilbage/lukke en tråd ??
ELLER
At du Nopsen (Mopsen)  spammer snart alle de tråde, du kan finde ??

Tip: Der findes rigtig mange andre hobbyer ude i det rigtige liv. Hmm
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2020 - 17:33 #5
#3 De fleste opslag jeg har lavet har jeg svaret på, hvis du mener jeg ikke har lukket tråden, så er det tit fordi at flere personer er kommet med det rigtige svar, og vil ikke melde et opslag som løsningen, hvis der er 2 af det samme svar.
Jeg har svaret på de fleste af mine opslag hvad løsningen er......

God tirsdag.
Avatar billede nopsen Ekspert
17. november 2020 - 17:33 #6
#4
dit indlæg her er spam
mit indlæg har et formål der giver mening, nemlig at forhindre at flere spilder deres tid.
du bryder dig ikke om regler åbenbart.
held og lykke med dine hobbyer :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
17. november 2020 - 17:54 #7
#6 Ja så tillader jeg nok engang at spamme.. Dette siger alt om hvad du har, at deltage med. ;)
https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/deltaget/112407
Avatar billede nopsen Ekspert
17. november 2020 - 18:13 #8
#8
netop, læg især mærke til hvor mange der er, hvor jeg har givet folk en løsning på deres problem.
du har slf læst samtlige igennem ikke sandt?
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2020 - 18:17 #9
#7 Som jeg svarede tidligere har jeg svaret på de fleste af mine spørgsmål, ikke alle men de fleste
De spørgsmål du har sendt kan jeg ikke se du har kommet med et svar, så du kunne vel være total ligeglad, eller??

Men send mig din adresse så sender jeg en æske chokolade som undskyldning, og tak for at du kan opdrage mig lidt, måske jeg bliver jeg et bedre menneske...
Avatar billede nopsen Ekspert
17. november 2020 - 18:20 #10
#10
send hellere chokoladen til de mennesker du har ignoreret i eksemplerne.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2020 - 18:47 #11
#11
Det vil jeg gøre. Tusind tak for hjælpen.
Hvad skulle denne hjemmeside da gøre uden dig som internetpoliti.
Avatar billede nopsen Ekspert
17. november 2020 - 18:50 #12
#12
netop, og velbekomme :-)
Avatar billede kurtba Ekspert
17. november 2020 - 22:19 #13
Jeg streamer fra yousee og min datter streamer fra waoo, og har ingen problemer der. Ved streaming fra Netflix kan man i starten se dårlig kvalitet, men typisk efter 30-60 sekunder kommer den op på fuld kvalitet. Så det kunne tyde på, at den enhed du streamer fra og dit fjernsyn ikke snakker særlig godt sammen via dit netværk.
Nu skal man jo passe på med hvad man siger her, kan jeg se, men du burde faktisk lytte til Nopsen.
Der er ikke noget mere irriterende en folk, som ikke lægger et svar, hvorved andre kan se, at denne tråd faktisk er lukket, og der er kommet en løsning. Det er jo derfor, at man har disse markeringer. Jeg har selv afgivet utallige svar på div. spørgsmål, hvor jeg bare føler, at jeg har spildt min tid, idet den som havde problemet aldrig gav positivt/negativt svar.
Især når du oplyser, at der rent faktisk er rigtige løsninger i de problemer du har lagt frem, er det helt forkert, at du ikke har markeret de rigtige svar. Er der flere rigtige svar, markerer man bare ud for alle dem, som man mener gav den rigtige løsning.
Det er jo på den måde, at man af og til kan finde svar på et problem uden at lægge problemet ud i forum. Man søger om andre tidligere har haft samme problem, og så finder man måske en masse tråde om emnet. Men hvis der ikke er markeret på disse tråde, så kan man jo ikke forvente, at der er en løsning i nogen af dem, og så er der jo ingen grund til at læse dem.
Derfor er det vigtigt, at der markeres, når der er fundet løsning (er).
Avatar billede Mikael Ekspert
18. november 2020 - 11:12 #14
#13.. Vi er enige om, at manglede svar/markeret løsning er ret irriterende..

Men det "nopsen" gør, når han i mange indlæg leger politi/spammer er, at han med HVER sure bøvs, genere alle dem, som følger/deltager i en tråd/indlæg.

Jeg (og andre) som følger/deltager en tråd, får en meddelelse/mail om et nyt svar.
Og så viser det sig, at det bare er "nopsen" som spammer IGEN.

Jeg beklager MIN spam i tråden, over for trådstarter. ;)