Avatar billede Flimmer Novice
17. november 2020 - 15:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Video i VOB format til MP3 eller 4!

Jeg har nogle gamle smalfilm, som et firma har lagt på en DVD i VOB-format.
De hedder VIDEO_TS.VOB og tilhørende VIDEO_TS.ISO og VIDEO_TS.BUP.

Jeg kan ikke (længere) afspille dem på min Windows PC, mens det lykkes på min MacBook.

Jeg vil gerne have dem på en USB-stick, så de bare kan afspilles herfra, på smart-TV og PC.

Hvordan kan jeg få det til at lykkes?
Jeg har prøvet, at videofilme med kamera på Mac-skærmen. Det er OK, men dog enormt tidskrævende, da der er rigtig mange små og større klip. Og så giver det ikke en top kvalitet...
17. november 2020 - 15:55 #1
Hej,

"Jeg kan ikke (længere) afspille dem på min Windows PC, mens det lykkes på min MacBook. "

Der findes GRATIS VOB-afspillere på nettet.  Jeg bruger selv SKPLAYER . Den kan være lidt tricky (jeg var ved at skrive "TRUMPY" , men det gælder ikke her (!) de første par gange, men så er den overordentlig god. ).  Og den kan afspille med USB-sticks også hvis ALLE filer (vob-filer) er der...  Det har jeg gode erfaringer med på min win 10 ).

Sidder på en anden persons maskien, så jeg har ikke LINKET HER , men søg på SKPLAYER.

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med dit MAC-problem. Jeg aner INTET om MAC...

Held og lykke .

K
17. november 2020 - 15:59 #2
PS: KOm i tanke om noget:

Hvis din USB-STICK er af ældre årgang KAN du opleve "hakker " i visningen på grund af overførsels-hastigheden mellem USB-stick og PC.

K
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2020 - 17:26 #3
Kan VLC mediaplayer ikke afspille dem?
Avatar billede sukos Juniormester
17. november 2020 - 21:49 #4
Avatar billede kurtba Ekspert
17. november 2020 - 22:02 #5
Som 220661 skriver: VLC er løsningen.
Når VLC er installeret får man bl.a. nogle genves i højrekliksmenuen.
Sørg for at alle de filer som hører sammen ligger i en mappe.
Højreklik på mappen og vælg - Afspil med VLC player.
Alternativt kan du konvertere dine videofiler til et andet format. F.eks. mp4, mov eller hvad man synes er bedst. Søg på "free videoconverter" - der findes masser.
Ulempen ved en konvertering kan være, at hvis der er menuer med div. valg i dine nuværende film, så bliver de normalt ødelagt, da filmen bliver konverteret til kun at være 1 fil, hvor det ikke er ualmindeligt, at filer i vob formatet ofte består af flere filer, hvor der så er forskelligt indhold, alt efter hvilken af filerne man åbner.
Har du ikke VLC (som er gratis) kan du hente den her:
https://www.videolan.org/vlc/index.da.html
Avatar billede Flimmer Novice
04. december 2020 - 15:34 #6
Undskyld min sendrægtighed/langsommelighed. Sygdom...

Egentlig søgte jeg en løsning, der kan konvertere VOB filerne til et format, hvor man blot kan afspille, på Windows, Mac og smart-TV, uden en bestemt player er tilknyttet.

Kurt er den, som giver det bedste brugbare svar på det!

Håber snestrup2000 er med på, at jeg markerer "kurtba" som løsning?

Tak for Jeres tid.
Mvh
Flimmer
04. december 2020 - 18:14 #7
HEJ,

NOLO PROBLEMOS....  (HEHE).

Held og lykke..
Avatar billede Flimmer Novice
04. december 2020 - 18:22 #8
Stort T A K!