Avatar billede Jacob Henning Praktikant
21. november 2020 - 23:00 Der er 4 kommentarer

Ny bærbar - begrænset viden..

Hej folkens.

Jeg skal til at købe en ny computer, da den gamle ikke kan længere. Den computer jeg leder efter skal kunne køre Football Manager, gerne med så mange ligaer som muligt. Jeg har indtil videre kigger på tre pc’er indenfor mit budget. Den ene Huawei Matebook 13 2020, men som kan kan forstå er grafikkort ikke så vigtigt, men et aluminiumskabinet er godt, så pc’en ikke bliver så varm. Hvori mod de to andre Lenovo modeller har bedre grafikkort, men er med plastickabinet.
Nedenstående er link til de tre modeller.

Håber nogle kan hjælpe mig! :-)

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/windows-barbar-computer/167021/huawei-matebook-13-2020-i5-8gb-mx250-13-barbar-computer

https://www.bilka.dk/produkter/lenovo-ideapad-l340-gaming-156-fhd-81kj01fymx/100543972/?fbclid=IwAR1sjcLnY-l6e0DCPoqWwHUNVry3WUFsnCWRuJMuAys7hgwfpjTs-iKG8mI&utm_campaign=ad_dpa_viewed&utm_medium=social&utm_source=facebook

https://www.elgiganten.dk/product/gaming/gaming-laptop/203382/lenovo-ideapad-3-15imh05-15-6-barbar-gaming-computer
Avatar billede posten Ekspert
22. november 2020 - 04:13 #1
hvilken skærm str. har du nu ?? den lille skærm (øverst) er jo en mac hvilket styresystem har du nu ?? og den fra bilka er udsolgt
den med den store skærm vil jeg anbefale du husker at vælge intel I5
Avatar billede Slater Ekspert
22. november 2020 - 08:21 #2
Hvordan er den lille en Mac?

Hvorfor skal han vælge i5, når Ryzen CPU'en er langt bedre?
Avatar billede Jacob Henning Praktikant
22. november 2020 - 09:14 #3
Så vidt jeg kan se har Matebook’en Windows som styresystem. Skærmstørrelser betyder ikke det store for mig.
Hvad for en ville i anbefale jeg går med? Betyder det noget i forhold til Football manager, at grafikkortet ikke er så godt?
Avatar billede Slater Ekspert
22. november 2020 - 11:10 #4
Jeg kender ikke Football Manager selv, men hvis der er noget som helst 3D grafik i, så betyder grafikkortet rigtig meget, ja. Hvis det derimod kun er statistikskærme osv, så går det nok.
Men Matebook'en er tydeligvis ikke beregnet til spil overhovedet, og hvis du overvejer at spille på den, så vil jeg meget kraftigt anbefale ikke at gå med den.
Matebook'en har også det "problem" at dens skærm er i 1440p opløsning, hvilket kræver meget mere kraft af computeren at spille spil i - og det bliver meget grimmere at spille i 1080p på en 1440p skærm.

Den sidste virker dog helt fin. Normal skærmstørrelse og opløsning, acceptabelt grafikkort, fin CPU og 512 GB M.2 SSD. Der er hvad der skal være i en rimelig laptop der også kan game til husbehov.
Jeg ser dog ingen grund til ikke at vælge Ryzen CPU'en, som både er bedre og billigere end Intel.