Avatar billede 450025 Ekspert
22. november 2020 - 06:30 Der er 14 kommentarer og
7 løsninger

Siste Oppdatring Win10 versjon 20h2

I den nye Windows 10 version 20h2.  Kom endelig i dag på denne computer tok lidt tid men ser ut som alt fungere helt fint.
Ble lidt skuffa over det nye klippeverktøyet. Hva gjør jeg feil her?
https://ibb.co/bsM7XC9
Det Gamle Klippeverktøy er langt bedre det virker da.
poco1 viste et bilde men det får jeg ikke til - er der noen som vet hvordan -
God helg til alle Arne.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. november 2020 - 07:08 #1
Marker det værktøj du vil bruge og flyt ned til emnet.
Her: full screen shortcut.
https://ibb.co/0JPrjpx
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2020 - 08:00 #2
Jeg kan ikke lige nu få IBB til at virke, men hvis du skriver snippingtool i en søgning kan du så se det gamle klippeværktøj?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2020 - 08:03 #3
Eller måske Start-Windows tilbehør. Her burde den også kunne findes.
Eller
C:\windows\system32 mappen. Der skulle snippingtool.exe genvej ligge.
Avatar billede 450025 Ekspert
22. november 2020 - 08:13 #4
Takk for svar men jeg står fortsatt fast – grunn jeg får ikke sett ditt bilde vet ikke hvorfor? Nettet er ikke problemet – men åpne //Imgbb går ikke har forsøkt å starte på nytt men nei.
imgbb.com avviste tilkoblingsforsøket.  (Er denne adrese feil)
Da sitter jeg tilbake med den Gamle varianten igjen.
Windowstast + skift + S og da kommer den jeg hadde før opp.
Finnes der noen annen vei og gå. Poko1?

220661 Under Windows Tilbehør er den Gamle jeg til vanlig bruker. - ville bare prøve den nye da.
32 Mappen på C fant jeg ikke men der var noe nytt nå som ikke har før tid tilbake? Windows Old er det relevant i nye oppdatering jeg fikk i dag
version 20h2 Jeg blir bare lidt forviret nå kan ikke den med fodel slettes jeg bare spør Sorry. Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2020 - 08:19 #5
Hvis du vil have det gamle klippe værktøjet på proceslinjen burde du kunne højreklikke på det og vælge mere og fastgøre den til proceslinjen.
Jeg kan også bedre lide den gamle version af klippeværktøjet.
Den nye er for "moderne" ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2020 - 08:33 #6
Windows.old oprettes når du har opgraderet til en ny build hvor det hele installeres fra bunden. Windows.old bruges til at gendanne computeren til den version den kom fra før opgradering.
Virker computeren efter planen burde windows.old automatisk blive fjernet efter 10 dage.
Avatar billede 450025 Ekspert
22. november 2020 - 08:40 #7
Ok jeg svare 220661 jeg gikk over på en mindre computer  so brukes lite.
Der nye Oppdatring og har vert der n en stund 1 uke vel.
Gikk på C der var ingen Windows Old og alt fungerte der som poko1 sa. Ny ja men foretrekker nok den Gamle tror jeg men den skal vist fjernes har jeg hørt-

Tilbake på jobbe computer 27 - C har nå fått Old Windows (kan jeg bare slette den tro) mener ikke jeg har brukt den noen gang?
Dette Biled programmet //Imgbb er borte på begge 2 computere (hva kan det skylles)
dem har da fungert før  på begge. så sent som i går?
Eneste i dag den nye oppdatering på jobbe computeren da.
Kan det være nettet? nei alt annet fungere helt fint her- har ping 3 - Download 964.01 Oppload 804.64
Jeg er forvirret kan Old Windows være grunn til dette - eller har jeg feil adresse men det virke d på begge i går så. Eller er dt fordi det er søndag i dag?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2020 - 08:45 #8
Det er IBB siden der er nede vil jeg tro.
Som før skrevet vil windows.old blive fjernet automatisk efter 10 dage, så vent med at fjerne den. Hvis du fjerner den kan du IKKE gå tilbage til forrige version.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2020 - 08:47 #9
Okay. Ser ud til IBB virker nu igen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2020 - 08:49 #10
Du kan jo altid tage et fuldskærmsklip med PrtScrn og så sætte ind i Paint med Ctrl+V også :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
22. november 2020 - 08:54 #11
Tryk på oplysningsruden
Vælg Skærmklip
https://ibb.co/1TF7vgP
Men ved opgraderingen  fjernes Klippeværktøjet ikke!
Avatar billede 450025 Ekspert
22. november 2020 - 09:20 #12
Takk begge 2 for hjelp -  den lille computer har alt nå.  Siste oppdatering - Imgbb fungere fint nå - klippeverktøy også  -  Old Windows har den ikke på C heller.

Den størst computer 27 har ny oppdatering -  Old Windows den blir borte etter 10 dage så der gjør jeg ikke noe - Gamle Klippeverktøy virker inn til videre den fjernes vist skriv MS min mening  er den langt den beste og enkleste.

Den nye sender MS i en koffert kanskje om 1 eller2 Mdr husk vi har corwit å alt tar
meget lenger tid i dag.    Jeg vil Takke begge 2  nå for jeg ser at oppgaven er løst nå  Skitt i den nye den tar vi når MS får levert å dem Fjerner den gamle da.

Snart blir oppdateringer også borte -    MS har sin egen måte og Tirre folk på tror jeg. Ha fortsat en fin Helg her har det vert en nydelig dag med 25 gr å det er nytt det.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2020 - 09:23 #13
Citat: " MS har sin egen måte og Tirre folk på tror jeg"
De får ikke lov til at tirre mig ;-)
Det skal jeg nok finde en udvej for. :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
22. november 2020 - 09:34 #14
Din afslutning Bekræfter  mig igen i at du åbenbart ikke har brug for min assistance.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2020 - 09:38 #15
#14 Jeg er enig i at Arne ikke helt forstår hvordan man bør lukke en tråd. Ser ud til han selv har klaret det uden vores hjælp.
Avatar billede 450025 Ekspert
22. november 2020 - 10:16 #16
#13 Nei jeg vet det 220661 men da på hvilken erfaring du har da. Det beviser du jo stadig her på Forum
# Jeg gjør altid feil jeg å det vet du men faktisk så spurte jeg deg etter løsning fordi du hadde et bilde - forstod det bare ikke helt hvordan du gjore dette.
Etterpå fikk jeg ikke opp bilde ditt -  fordi dette programmet var ute av drift jeg vet ikke hvorfor det?
Men klære jeg sa da Takk for hjelpen - holder ikke det - nei ikke her på dette Forum vist. Brukes ikke dette ord i Danmark mere.
# 15. Fanden heller skal jeg merke alle som løsning da (da kan det da ikke bli feil vel Eller?)
Da får jeg gjøre det d å slutte og Takke da. er det bedre.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2020 - 12:32 #17
Du skal ikke markere alle som løsning. Kun dem der er relevant for løsningen af dit problem.  Og har du fået hjælp bør du aldrig bruge dit eget afsluttende indlæg i tråden til at lukke med. Tråden her kan bruges af andre til at løse et tilsvarende problem. Derfor er det vigtigt man giver en grøn streg ud for det der er løsningen.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. november 2020 - 12:48 #18
Den findes stadig i Den nyeste version.
Under System 32. Skriv Windows Tilbehør eller "SnippingTool"
https://ibb.co/6FnkTVf
Avatar billede 450025 Ekspert
22. november 2020 - 13:07 #19
#18 Ja og nå er den på begge computere - men foretrekker den Gamle.Men når jeg ikke fikk sett bilde som poko1 la ut så stod jeg uten løsning - hadde jeg fått sett dette så kunne je sette opp en grøn Fille.
#17 nei vel men jeg har fått mase kjet fordi ikke tråden blir lukket.
Det er mulig 1 glr rette svar men det er sjellent det?
Kanskje der kan være flere som til slutt og tilsammen føre til en løsning kommer i havn hva dem da? Alle har jo gjort sitt beste.  Det er jo en risikko å spøre her vist?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2020 - 14:16 #20
#19 "Kanskje der kan være flere som til slutt og tilsammen føre til en løsning kommer i havn"
Ja så markerer du selvfølgelig disse som en del af løsningen.
Sværere er det ikke Arne :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2020 - 14:17 #21
Hopper af tråden her